‌پوتین‌‌ سیاست آمریكا در قبال گرجستان را به باد انتقاد گرفت
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، 'ولادیمیر پوتین'‌‌ روز چهارشنبه در جمع فرماندهان ارتش روسیه گفت: سیاست آمریكا برای افزایش توانمندی نظامی گرجستان اشتباه است.

نخست وزیر روسیه درباره خبر توافق آمریكا با گرجستان برای تجهیز ارتش این كشور با سلاح های آمریكایی كه در اجلاس اخیر سران دو كشور در واشنگتن به دست آمد، اظهار داشت: شركای آمریكایی ما دچار اشتباه می شوند و بارها به آنها در این باره گوشزد كرده ایم.

پوتین گفت: امیدوارم طرف گرجستانی عقل سلیم داشته باشد و درسی كه تفلیس بر اثر اجرای سیاست ماجراجویانه خود به دست آورد، بیهوده نباشد و سلاحی كه از آمریكا دریافت می كند برای اقدامات تجاوزگرانه جدید بكار نگیرد.

ارتش گرجستان در تابستان سال 2008 به جمهوری خودخوانده اوستیای جنوبی حمله كرد اما با ورود نیروهای روسیه به این منطقه، نیروهای گرجی از آن خارج شدند و به دنبال این حادثه روسیه استقلال اوستیای جنوبی و آبخازیا جمهوری خودخوانده دیگر را به رسمیت شناخت.

نخست وزیر روسیه با بیان اینكه از روی اسناد مشخص و نه حرف صرف قضاوت می كند، اظهار داشت: تحركات گرجستان را به سادگی می توان با كمك اقدامات تجسسی و سازمان اطلاعات ارتش روسیه زیر نظر داشت.

وی در باره كنترل نقل و انتقالات نظامی در گرجستان گفت: تردد كشتی ها و حجم محمولات و موارد دیگر به راحتی با كمك ماهواره های فضایی و سایر وسایل تحت كنترل است و برخی از این وسایل را امروز به من نشان دادند.

پوتین خاطرنشان كرد: هر چند آمریكا پس از مناقشه مسلحانه گرجستان و اوستیای جنوبی و آبخازیا به تجهیز ارتش این كشور پرداخت، ولی ما این سیاست را اشتباه بزرگ می دانیم زیرا كه تفلیس سیاست خصمانه دنبال می كند و تحویل سلاح به چنین كشوری آن را به سوی تهاجم و تجاوز سوق می دهد.

1592

اروپام/2242**518





:: برچسب‌ها: دوستان , دریاچه ,
:: بازدید از این مطلب : 397
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: