تدارك 195 ویژه برنامه رادیویی برای سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از معاوت صدا، 'محمدحسین صوفی' با تشریح برنامه های رادیو برای دهه فجر امسال افزود: این برنامه ها علاوه بر معرفی دستاوردهای كشور در حوزه صنعتی، علمی، فنی و هنری به تبیین و تكریم مقام زن و خانواده و موضوع بیداری اسلامی می پردازند.

وی گفت: سازمان صدا و سیما و از جمله رادیو برای تجلیل و تكریم از پدید آورندگان این انقلاب، همچنین یادآوری ایثارگری شهدا، جانبازان و رزمندگان اسلام اقدامات وسیع و گسترده ای را برای ایام الله دهه فجر در دستور كار خود قرار داده است.

صوفی اظهار داشت: با توجه به تقارن دهه فجر امسال با ایام ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع)،رادیو علاوه بر تولید و پخش برنامه های شادی آفرین به معرفی دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران در 33 سال گذشته و تحلیل و بررسی حضور مشاركت مردم در استمرار جمهوری اسلامی می پردازد.

وی، بررسی زندگی ساده و مبارزاتی حضرت امام (ره)، بررسی و تحلیل عملكرد دولتها و حاكمیت و نظام جمهوری اسلامی در حوزه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، بررسی پیشرفت های حوزه علمی، سلامت، دانشگاهی، آشنا سازی كودكان و نوجوانان با دستاوردهای انقلاب اسلامی و تحلیل ارزشهای انقلاب مثل استقلال، خودكفایی و خودباوری ، بررسی نقش انقلاب اسلامی در بیداری اسلامی، تحلیل و بررسی مبانی قرآنی انقلاب اسلامی ، بررسی دستاوردهای انقلاب اسلامی در زمینه های فرهنگی و هنری به ویژه جشنواره های فیلم فجر، تئاتر و موسیقی فجر، تحلیل و بررسی الگوپذیری جهانیان بویژه آزادگان جهان از اهداف انقلاب اسلامی را از دیگر محورهای ویژه برنامه امسال رادیو برشمرد.

صوفی وجود تنوع را از ویژگی های برنامه های امسال رادیو برشمرد و افزود: این برنامه ها در قالب 195 عنوان و تعداد هزار و 885 برنامه و بیش از 53 هزار دقیقه به سمع مخاطبان می رسد.

به گفته صوفی، این برنامه ها شامل گزارش، مستندهای تاریخی، اجتماعی، سیاسی، گفتگو، طنز و نمایش است و نمایش های تولید شده در 27 عنوان و 290 قسمت و موضوعات گوناگون و متنوع شاد و تاریخی و حماسی از شبكه های مختلف پخش می شوند.

معاون صدا گفت: در دهه فجر پخش برنامه های طنز رادیو افزایش خواهد یافت و در كنار این برنامه ها به معرفی دستاوردهای علمی و فناوری بخصوص در بخش های سلول های بنیادین و نانو و معرفی دستاوردها و پیشرفتهای علمی صورت گرفته در 33 سال گذشته و مقایسه آن با قبل از انقلاب اسلامی، بیان خاطرات قبل و بعد از انقلاب اسلامی، تهیه گزارش از مراجع تأثیرگذار، روحانیون، جوانان و دانشگاهیان خواهیم پرداخت.

وی حضور و مشاركت مخاطبان در برنامه های رادیویی، معرفی معرفی چهره های ماندگار در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، هنری، سیاسی، اجتماعی و تكریم مقام زن و خانواده و همچنین بحث بیداری اسلامی، دستاوردهای فرهنگی در زمینه فیلم ، نمایش، برگزاری انواع مسابقات علمی ، فرهنگی، موسیقی ، كتاب و افزایش سینما ها را از دیگر مولفه های برنامه های رادیویی دهه فجر عنوان كرد.

معاون صدا تاكید كرد: در حال حاضر 120 شبكه رادیو و تلویزیونی در كشور وجود دارد كه با توجه به دیجیتالی شدن پخش برنامه ها، ضریب نفوذ آنها نیز افزایش یافته است.

وی گفت: شیب پخش برنامه های مهیج و شاد رادیو برای مناسبت ایام الله دهه فجر از اول ربیع الاول یعنی پنجم بهمن ماه شروع شده است و این شیب تا پایان دهه فجر ادامه می یاید و سپس با وقفه ای وارد ایام نوروز می شود و برای ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی هم ویژه برنامه هایی تولید و پخش خواهد شد.

فراهنگ 2025**1588





:: برچسب‌ها: بریتانیا , ساحل ,
:: بازدید از این مطلب : 404
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: