رشد بیش از 12 درصدی شركت دانش آموزان در المپیاد علمی كشوری
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، 'مهری سویزی ' با اشاره به آغاز مرحله اول المپیادهای علمی كشور اظهار كرد: المپیادهای علمی كشوری در رشته‌های فیزیك، زیست شناسی، كامپیوتر، شیمی، ریاضی، نجوم و اخترفیزیك و ادبیات طی سه روز گذشته برگزارشد.

وی ادامه داد: مرحله اول المپیادهای علمی به صورت 4 گزینه‌ای با همكاری ادارات كل آموزش و پرورش استان‌های كشور برگزار شد.

سویزی با اشاره به برگزاری مرحله دوم این آزمون در مراكز استان‌ها ادامه داد: در المپیاد امسال،كلیه دانش‌آموزان پایه‌های اول، دوم و سوم دبیرستان شركت كردند ، و در صورت موفقیت در مرحله اول به مرحله دوم راه خواهند یافت.

وی از حضور دانش‌آموزان برگزیده مرحله دوم المپیاد‌های علمی كشور در دوره‌های تابستانی معاونت دانش‌پژوهان جوان خبر داد و افزود: دانش آموزان شركت كننده در این دوره‌ها طی آزمون‌هایی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و پس از پایان دوره در تابستان، برای تصاحب مدال‌های طلا، نقره و برنز در یك آزمون نهایی با یكدیگر به رقابت می‌پردازند.

سویزی تاكید كرد: بیشترین رشد حضور دانش آموزان در المپیادهای علمی با 50 درصد رشد در رشته فیزیك و 45 درصد رشد دانش آموزی در رشته زیست شناسی و 35 درصد رشد دانش آموزی در رشته شیمی و نجوم بوده است.

گفتنی است،مدال‌آورندگان طلا،نقره و برنز این مسابقات، می‌توانند از سهمیه ویژه‌ای كه برای آنان دركنكور سراسری در نظر گرفته شده است، استفاده كنند و بدون كنكور وارد دانشگاه شوند.

اجتمام **9171**





:: برچسب‌ها: روش , زمستان ,
:: بازدید از این مطلب : 428
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 5 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: