پروانه نمایش 'بوسیدن روی ماه' هنوز صادر نشده است
نوشته شده توسط : blpwjob

'منوچهر محمدی' روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: فیلم 'بوسیدن روی ماه' از معدود آثاری است كه چند هفته پیش از جشنواره آماده و برای اخذ پروانه نمایش به وزارت ارشاد ارسال شد.

وی گفت: حوزه هنری به عنوان پخش كننده اصلی این اثر سینمایی، معتقد بود 'بوسیدن روی ماه' به خاطر آنكه از جنس فیلم های گیشه نیست، می تواند در رنگ آمیزی اكران، مخاطب خاص خود را داشته باشد.

محمدی یادآور شد: این اثر سینمایی با توجه به روایتی كه از خانواده شهدا دارد می تواند بخش زیادی از گروه های اجتماعی را كه عمدتا با سینما خیلی میانه خوبی ندارند در ایام نوروز به سینما بكشد.

وی ادامه داد: مجموعه امور تبلیغاتی فیلم سینمایی 'بوسیدن روی ماه' نیز بر اساس این تحلیل صورت گرفت و با این دیدگاه این اثر برای اكران آماده شد.

محمدی تاكید كرد: متاسفانه تا این لحظه پروانه نمایش فیلم سینمایی 'بوسیدن روی ماه' صادر نشده و این علامت سووال بزرگی است كه چرا پروانه نمایش این اثر فارغ از اكران آن در ایام نوروز، تاكنون صادر نشده است.

تهیه كننده فیلم 'بوسیدن روی ماه' گفت: این اثر سینمایی در سی امین جشنواره فیلم فجر در هفت بخش نامزد بود و در بخش بین الملل نیز سیمرغ بدست آورد و در بخش آراء مردمی نیز رتبه دوم مخاطب مردمی را كسب كرد و با توجه به این شرایط، علت عدم صدور پروانه نمایش این فیلم مشخص نیست.

محمدی اضافه كرد: تا این لحظه از صدور پروانه نمایش فیلم 'بوسیدن روی ماه' پرهیز شده و معتقدم این امر به تلاش برای عدم اكران این اثر در ایام نوروز باز می گردد.

وی گفت: مسوولان فرهنگی و سینمایی همواره تاكید كرده اند كه خانواده هایی كه با سینما قهر كرده اند به سینما آورده شوند و سووال اصلی این است كه آیا فیلم 'بوسیدن روی ماه' این ویژگی را ندارد؟

تهیه كننده فیلم سینمایی 'بوسیدن روی ماه' توضیح داد: چنین اظهاراتی نباید در حرف بماند و برای خشنودی برخی فیلمسازان، نباید عدالت را در اكران آثار سینمایی زیر پا گذاشت.

محمدی با اشاره به اصلاحات صورت گرفته در 'بوسیدن روی ماه' گفت: دو مورد اصلاحی درباره این اثر سینمایی وجود داشت كه در نهایت با صحبت های انجام شده با اداره كل ارزشیابی و نظارت بر سینمای حرفه ای، در نهایت این اصلاحات انجام نشد و فیلم بدون اصلاحی در جشنواره فیلم به اكران رسید.

وی ادامه داد: مراجعات مكرر ما و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برای صدور پروانه نمایش فیلم 'بوسیدن روی ماه' به نتیجه نرسیده و این در حالیست كه پیش از جشنواره فیلم فجر اعلام شده بود كه پروانه این اثر سینمایی مشكلی برای صدور ندارد.

محمدی گفت: امیدوارم در صدور پروانه نمایش، حب و بغضی وجود نداشته باشد و این امر وسیله ای برای اكران یا عدم نمایش برخی آثار خاص در ایام نوروز نباشد.

وی تاكید كرد: اكران فیلم های سینمایی باید در شرایط رقابتی به اكران برسند و اساسا صحیح نیست كه فقط پنج اثر خاص در این رقابت حضور یابند و سینمادار اختیاری در این زمینه نداشته باشد.

محمدی گفت: سینما همانند تلویزیون نیست كه با بودجه دولتی تعدادی اثر تولید شود و در نهایت بر اساس زمان بندی مورد دلخواه مدیران این رسانه پخش شوند؛ نباید حب و بغض ها در اكران دخیل باشد و بهتر است بر اساس ضوابط این امر انجام شود.

فیلم سینمای 'بوسیدن روی ماه' در سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر به نمایش در آمد و به عنوان دومین فیلم برتر از نگاه مردم انتخاب شد.

این اثر سینمایی كه همایون اسعدیان آن را كارگردانی كرده، روایت دو مادر است كه در انتظار پیكر فرزندان شهید خود هستند اما خبری ناگهانی، یكی از این دو مادر را در آزمونی دشوار قرار می دهد.

شیرین یزدانبخش، رابعه مدنی، مسعود رایگان، صابر ابر و سعید پورصمیمی از جمله بازیگران این اثر سینمایی هستند.

فراهنگ ** 1983 ** 1071





:: برچسب‌ها: رنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 443
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: