قرقیزستان و خراسان رضوی شرایط مناسب را برای گسترش مناسبات اقتصادی فراهم می كنند
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبر قرقیزستان، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع قرقیزستان ضمن تشریح ظرفیت اقتصادی و سرمایه گذاری این كشور، گفت: ریاست جمهوری قرقیزستان تاكید جدی بر ایجاد رشد اقتصادی در كشور دارد لذا ما نیز می توانیم از تجارب و توان سرمایه گذاری ایران در بخش های مختلف اقتصادی استفاده كنیم.

'مارات شارشكه اف'با اشاره به نقش اتاق بازرگانی و صنایع قرقیزستان در ایجاد هماهنگی میان تمام بخش های اقتصادی، گفت: حضور شركت های خارجی از جمله ایرانی نه تنها فضای فعالیت های اقتصادی را برای تولیدكنندگان داخلی متحول خواهد كرد بلكه سبب بهبود وضعیت تولید محصولات داخلی خواهد شد.

وی با بیان آنكه افزایش فعالیت های عمرانی در قرقیزستان سبب رشد مصرف مصالح ساختمانی در نقاط مختلف این كشور شده است، از تشكیل نمایشگاه مصالح ساختمانی توسط تولیدكنندگان ایرانی در بیشكك ابراز خرسندی كرد و گفت: این اقدام گام موثری در عرضه محصولات بیشتر ایرانی در این بخش است.

رییس سازمان صنایع و معادن و تجارت استان خراسان رضوی نیز كه برای افتتاح نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان در راس هیاتی به این كشور سفر كرده بود، حجم مبادلات تجاری استان خراسان رضوی را 4.5 میلیارد دلار عنوان كرد و گفت: جایگاه این استان در تولید محصولات كشاورزی ایران مقام دوم و حجم سالانه آن بالغ بر 10 میلیون تن است.

'علی صفرزاده'ادامه داد: همچنین یك سوم از حجم كل تولید صنایع غذایی مورد نیاز تهران مربوط به استان خراسان رضوی است.

وی كه درباره توانمندی های اقتصادی استان یادشده سخن می گفت، افزود: هم اكنون در این استان 6 هزار واحد صنعتی و 540 شركت در استخراج مواد معدنی فعالیت دارند كه مجموع تولید سالانه آن ها برابر با 2.5 میلیون تن است.

وی امكان ترانزیت 4.5 میلیون تن كالا در سال استان از طریق راه های مواصلاتی استان خراسان رضوی را یادآور شد و تصریح كرد: قرقیزستان دارای پتانسیل خوبی برای توسعه مناسبات اقتصادی است لذا ما نیز مانند قرقیزها برای تحكیم روابط تلاش می كنیم.

آساق**1558 ** 1574





:: برچسب‌ها: جشنواره , عکس ها ,
:: بازدید از این مطلب : 408
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: