امكان استفاده همه صادركنندگان از صندوق توسعه ملی فراهم است
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا، مهدی غضفری در همایش تقدیر از صادركنندگان برتر با حضور معاون اول رییس جمهوری همچنین گفت: صندوق توسعه ملی به تمام درخواست های ارزی صادركنندگان پاسخ می دهد و تا كنون به درخواستی پاسخ رد نداده است.

وی در عین حال در پاسخ به مسایل مطرح شده درباره پروژه های خدمات فنی و مهندسی گفت: در این حوزه یك شرط وجود دارد و آن هم این است كه پروژه های خدمات فنی و مهندسی می توانند از منابع ارزی استفاده كنند كه در مناقصات بین المللی برنده شده باشند.

وی افزود: همچنین برای صادركنندگان كالا و خدمات متقاضی منابع صندوق توسعه ملی، بانك عامل بانك توسعه صادرات تعیین شده و تا كنون به هیچ گروهی پاسخ منفی داده نشده است.

وی همچنین گفت: به زودی بانك مركزی راهكارهای پیش بینی شده خود را برای تسریع در انتقال پول واردات و صادرات اعلام می كند.

به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت، تدابیر بانك مركزی بیانگر این موضوع است كه آخرین سلاح دشمن در حوزه تحریم ناكارآمد خواهد شد.

غضنفری در توضیح مطلب خود افزود: به محض این كه منابع ارزی با درت انتقال بالاتر به هم وصل شوند اثر خوبی بر روی قیمت ارز آزاد می گذارد و تفاوت ها را به حداقل می رساند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین خطاب به صادركنندگان با طرح این موضوع كه برای ارز حاصل از صادرات پیمان سپاری ارزی پیش بینی نشده، گفت: صادركنندگان مالك ارز خود هستند و می توانند آن را به نرخ 1500 تومان به واردكنندگان بفروشد اما یادمان باشد سازمان حمایت، واردات رسمی را با نرخ 1226 تومان تایید می كند و با مواردی اینچنینی در گمرك برخورد خواهد كرد.

غضنفری با اشاره به مسایل مطرح شده در خصوص كمیته ماده 19 توسط صادركنندگان از سازمان توسعه تجارت خواست تا موارد مطرح شده هر چه سریعتر پیگیری شود.

وی افزود: باید درخواست های صادركنندگان از طریق سازمان توسعه تجارت در كارگروه توسعه صادرات غیرنفتی به ریاست معاون اول ریاست جمهوری مطرح شود.

اقتصام**1601**9132**1319





:: برچسب‌ها: جزیره , فرانسه ,
:: بازدید از این مطلب : 395
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: