اسراییل به جای سیم خاردارهای مرزی به دورخود دیوار می‌كشد
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا از بیروت، 'باولو سیرا' فرمانده نیروهای حافظ صلح سازمان ملل(یونیفل ) مستقر در جنوب لبنان، بعد از پایان یافتن جلسه مشترك میان ارتش لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی، گفت: این جلسه به منظور بررسی اوضاع امنیتی در اطراف سیم خاردارهای مرزی حدفاصل میان لبنان و اسراییل در اطراف روستای مرزی 'كفركلا' صورت گرفته است.

وی افزود: در این جلسه همچنین در مورد اتخاذ تدایبر امنیتی اضافی در اطراف روستای كفركلا به منظور تأمین امنیت طرفین و جلوگیری از بروز هرگونه حوادث تشنج زا بحث و گفتگو شد.

سیرا با اشاره به اینكه میان ارتش اسراییل و لبنان در این مورد تفاهم كامل بوجود آمده است گفت: طرفین در مورد جزئیات عملیات شروع ساخت دیوار به توافق رسیده اند.

وی تأكید كرد: تلاش یونیفل، حفظ امنیت در جریان عملیات ساخت این دیوار و جلوگیری از عبور از خط مرزی حد فاصل میان لبنان و اسراییل است.

یكی از فرماندهان جبهه شمالی ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا اعلام كرد كه اولین دیوار حایل میان لبنان و اسراییل در حد فاصل روستای 'كفر كلا' لبنان و شهرك اسراییلی 'مطله' ساخته خواهد شد؛ امری كه پس از ساخت دیوار حائل در سایر مرزها از دیواركشی صهیونیست ها به دور خود حكایت دارد.

صهیونیست ها درصدد ایجاد دیواری به ارتفاع پنج متر و به طول بیش از یك كیلومتر به منظور جلوگیری از تحرك نیروهای حزب الله هستند و به منظور ایجاد هماهنگی لازم، نیروهای حافظ صلح سازمان ملل (یونیفل) مستقر در جنوب لبنان را در جریان شروع عملیات ساخت دیوار قرار داده اند.

هرچند ارتش صهیونیستی مدعی است كه تصمیم به ساخت این دیوار به دنبال شروع عملیات قاچاق مواد مخدر و بروز حوادث امنیتی میان گشتی های آنها با ارتش لبنان و پرتاب سنگ به سوی كشاورزان اسراییلی در سرزمین های اشغالی صورت گرفته است اما به اعتقاد صهیونیست ها با ساخت این دیوار، ضریب امنیت در این منطقه افرایش یافته و ساكنان شهرك مطله از امنیت بیشتری برخوردار خواهند شد.

حزب الله نسبت به اجرای این طرح در داخل سرزمین های اشغالی سكوت كرده است اما در مناطق آزاد شده لبنان و حتی در امتداد مرز بین المللی، این امر را به هر قیمتی غیرممكن می داند.

خاورم*2023**1030** 3404





:: برچسب‌ها: بریتانیا , پارک , رودخانه ,
:: بازدید از این مطلب : 463
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: