مشاركت حداكثری در انتخابات راهبرد اصلی جنبش دانشجویی است
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ، دراین نشست كه شنبه شب با حضور جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشكی شیراز برگزار شد و نشست پرسش و پاسخ را در بر داشت،دبیر دفتر تحكیم وحدت ، دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی ، دبیر جامعه اسلامی دانشجویان و عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی انتخابات را فرصتی برای تبیین جایگاه جمهوریت نظام اسلامی و تثبیت نظام مردم سالار دینی توصیف كردند.

مهدی امیریان، محمد جعفری نژاد ، محمد پهلوان و رامین شمسایی با حضور در این نشست انتخاباتی و برنامه پرسش و پاسخ همچنین خواستار هوشیاری مردم در برابر طیف بندی های سیاسی شدند و بیان كردند : افتادن در باندهای جناحی و خطی موجب دور ماندن از اصول و آرمانهای امام راحل خواهد بود لذا بیش از آنكه مردم به مواضع حزبی و گرایش های جناحی داوطلبان توجه نمایند باید به سوابق كاری و كارنامه آنان در سالهای گذشته و همچنین آمادگی آنان برای رفع مشكلات كشور توجه داشته باشند.

محمد جعفری نژاد دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی در این نشست انتخابات را فرصتی برای رشد و بالندگی فضای سیاسی كشور و همچنین مشاركت دانشجویان در تصمیم گیری های سیاسی دانست و گفت:انتخابات می تواند فرصتی برای بازخوانی آرمان های انقلاب باشد و شاخصی است كه می سنجد ما چقدر از آرمان های امام وانقلاب فاصله گرفته ایم و چه باید بكنیم تا به آرمان های انقلاب بازگشت كنیم.

وی ادامه داد : حضور حداكثری مردم درانتخابات صرفا به معنای پای صندوق آمدن و رای دادن نیست بلكه به معنای آن است كه مردم بعد ازانتخابات هم آگاهانه مطالبه گری كنند و آرمان های امام و انقلاب را از نمایندگانشان بخواهند.

این فعال دانشجویی گفت:ما بر لزوم ایجاد فضایی برای حضور آگاهانه مردم در انتخابات تاكید می كنیم ومعتقدیم كه مردم نقش نظارتی وحمایتی دارندونظارت مردم درانتخابات وبرعملكرد مسوولان بیش از هر زمان می تواند كار ساز باشد.

دبیرجنبش عدالتخواه دانشجویی اضافه كرد:ماندن درحصاردوطیف اصولگرا واصلاح طلب مشكلی است كه به انتخابات صدمه می زند ، نباید افكار و آرای مردم را محدود به این دو طیف بدانیم و باید فراتر از ایده های اصولگرایی و اصلاح طلبی به مشاركت مردم در انتخابات بیاندیشیم.

مهدی امیریان دبیردفترتحكیم وحدت نیزدر این نشست بر لزوم مشاركت گسترده مردم در انتخابات تاكید كرد و گفت : مشاركت گسترده مردم در انتخابات موجب مصون ماندن آرمان های امام راحل و آرمان های انقلاب از تهدیدات داخلی و خارجی می شود .

وی اضافه كرد:اگرمردم درانتخابات حضور گسترده نداشته باشند قطعا افرادی كه به عنوان اقلیت منسجم آنان را می شناسیم شانس بیشتری برای به دست آوردن كرسی های مجلس دارند و این در تعیین سرنوشت كشور بسیار اثر گذار خواهد بود.

این فعال دانشجویی ادامه داد:احزاب،گروه ها و گرایش های مختلف سیاسی باید بتوانند در كنار هم زمینه سازحضورگسترده مردم درانتخابات باشند، یك تشكل سیاسی نباید خوشحال باشد كه توانسته است رقیب خود را از میدان بیرون كند حذف یك تشكل سیاسی به منزله درست كردن معاند برای انقلاب است ما باید ترجیح بدهیم كه به جای داشتن معاند در كنار مخالف زندگی كنیم و با او همزیستی داشته باشیم.

دبیردفتر تحكیم وحدت گفت:رسانه های گروهی و به ویژه رسانه ملی در این زمینه باید زمینه را برای حضور همه اندیشه های سیاسی كه در چارچوب قانون اساسی فعالیت آنان پذیرفته شده است فراهم كنند و فرصت برابر در اختیار همه گرایش های سیاسی كه التزام به قانون و ولایت دارند قرار دهند.

محمد پهلوان دبیر جامعه اسلامی دانشجویان نیز گفت : بررسی كارنامه مجالس دوره های قبل نشانگر آن است كه دراین دوره از انتخابات باید با وسواس و حساسیت بیشتر، نمایندگان مردم انتخاب شوند.

وی اظهار داشت : متاسفانه در برخی از ادوار مجلس شاهد عملكردهایی از نمایندگان هستیم كه شاید این عملكردها در شان مجالس و در شان نمایندگی مردم نبوده است .

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان اضافه كرد : البته عملكردهای مثبت و مناسبی هم از مجالس دوره های گذشته شاهد بوده ایم كه جای تقدیر دارد اما نباید به این عملكردها اكتفا كرد مجلس باید جایی برای ایجاد تحول و پرداختن به شاخص ها و آرمانهای انقلاب باشد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان اضافه كرد : داوطلبانی كه در این دوره از انتخابات حضور دارند باید بدانند كه رسیدن به مجلس و برگزاری انتخابات یك هدف نیست بلكه وسیله ای برای خدمتگزاری به مردم است آنان نباید بعد ازراهیابی به مجلس مردم را فراموش كنند .

این فعال دانشجویی همچنن بر لزوم مشاركت بیشتر گرایش های سیاسی در تصمیم گیری ها و حل مسایل مردم تاكید كرد و گفت : متاسفانه اغلب گرایش های سیاسی و جناحی فقط از چند ماه مانده به انتخابات در بین مردم و در جامعه حاضر می شوند و در مواقع دیگر اثری از آنان نیست.

رامین شمسایی عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی هم دراین نشست گفت : اصلی ترین راهبرد دشمنان انقلاب این است كه از مشاركت مردم درانتخابات بكاهد لذا جنبش دانشجویی باید به دنبال ایجاد راهكارهایی برای حضور گسترده مردم درانتخابات باشد.

وی اظهار داشت : استراتژی كاهش مشاركت مردم از ماه ها قبل در طیف دشمنان انقلاب برنامه ریزی شده است و عناصر داخلی و خارجی به این استراتژی دامن می زنند .

این فعال دانشجویی اضافه كرد : حتی كسانی كه صلاحیت آنان تایید نشده است اكنون باید هوشیاری خود را حفظ كنند و با بصیرت به آرمانهای انقلاب و امام بیاندیشند و منافع انقلاب را بر منافع خود ترجیح دهند، رد صلاحیت ها از هر دو طیف اصلاح طلب و اصول گرا انجام شده اما این دلیلی بر كمرنگ شدن مشاركت آنان درانتخابات نباید باشد.

این فعال دانشجویی گفت:ما به دنبال ایجاد مجلسی كار آمد با تاكید بر آرمان های دینی هستیم و معتقدیم مجلس ونمایندگان آن باید برنامه نگر باشند و به دنبال حل مسایل اساسی جامعه و جوانان از جمله مسكن ، اشتغال ، ازدواج جوانان باشند .

شمسایی همچنین بر لزوم آگاهی جریان دانشجویی در انتخابات تاكید كرد و گفت : جریان ها ی دانشجویی باید تصمیم ساز باشند و فارغ از دعواهای سیاسی و جناحی عقلانیت و منطق را بر احساس غلبه دهند.

در این نشست كه با همكاری انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشكی شیراز در دانشكده پزشكی این شهر برگزار شد همچنین برنامه پرسش و پاسخ نمایندگان تشكل های دانشجویی با دانشجویان برگزار شد . ك/2

677 /675





:: برچسب‌ها: معماری , زرد ,
:: بازدید از این مطلب : 409
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: