توفان شن محور ترانزیتی ریگان - چابهار را بست
نوشته شده توسط : blpwjob

'محمد برزنگ' روز یكشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وزش توفان شن كاهش دید در این محورها را به صفر رسانده و سبب بسته شدن راه های ارتباطی شده است.

وی اظهار داشت: همچنین توفان شن موجب بسته شدن راه روستایی 15 روستا شده و این روستاها هم اكنون در محاصره توفان شن قرار دارند.

فرماندار ریگان با اشاره به اینكه بر اثر وزش شدید توفان، 30 مدرسه با چهار هزار دانش آموز تعطیل شده، گفت: این توفان موجب شن گرفتگی 600 هكتار از مزارع و باغ های این شهرستان

شده است.

وی همچنین با بیان اینكه وزش توفان همچنان در شهرستان ریگان ادامه دارد، گفت: خسارت وارده توفان به بخش های مختلف این شهرستان در دست بررسی است.

مركز شهرستان ریگان در فاصله 300 كیلومتری شرق كرمان واقع است.

از سوی دیگر، فرماندار فهرج گفت: توفان شن با سرعت 90 كیلومتر در محور فهرج - زاهدان دید افقی رانندگان را به حدود 10 متر كاهش داده است.

'حسین زین الصالحین' به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: توفان شن امروز موجب تعطیلی 30 مدرسه با سه هزار دانش آموز در بخش نگین كویر و برج اكرم این شهرستان شده است.

وی با بیان اینكه توفان شن زندگی مردم را با مشكل روبرو كرده است، گفت: توفان شن گرفتگی معابر و كانال های انتقال آب كشاورزی را در پی داشته است.

فرماندار فهرج، با اشاره به خسارت های توفان سال های اخیر در این شهرستان، گفت: برای مقابله با این پدیده علاوه بر مالچ پاشی و جنگل كاری، اجرای طرح ملی تثبیت شن های روان با اعتبار ملی لازم است.

زین الصالحین، با بیان اینكه شهرستان فهرج در كانون بحران توفان قرار دارد، گفت: تاكنون طرح كاشت دو هزار هكتار جنگل و تثبیت شن های روان اجرا شده كه با توجه به وسعت منطقه كافی نیست.

وی تصریح كرد: اكنون 50 روستا در این شهرستان با شن گرفتگی متوالی در چند سال روبه رو هستند كه باید در مورد آنها چاره اندیشی شود.

مركز شهرستان فهرج در فاصله 230 كیلومتری شرق كرمان واقع است.ك/3

7444/8154/330





:: برچسب‌ها: قدیمی ,
:: بازدید از این مطلب : 393
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: