صالحی:همبستگی ملی و مقاومت تضمین كننده ثبات و امنیت در لبنان است
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا به نقل اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه،' فائز غصن ' وزیر دفاع لبنان، بعد ازظهر امروز - یكشنبه- با 'علی اكبر صالحی' دیدار و در خصوص روند توسعه و گسترش روابط دوجانبه و مسائل منطقه ای و بین المللی گفت و گو و تبادل نظركرد.

'علی اكبر صالحی' با ابراز خرسندی از این دیدار بر روند رو به گسترش روابط بین تهران و بیروت درهمه ابعاد بوی‍ژه در حوزه دفاعی تاكید كرد.

وی همچنین بر ضرورت حفظ هوشیاری نسبت به توطئه های دشمنان برای ایجاد اختلاف و تفرقه سیاسی و مذهبی در كشورهای منطقه از جمله لبنان تاكید كرد.

وزیر امور خارجه كشورمان در این دیدار همچنین از شتابزدگی قدرتهای بیگانه و برخی كشورهای منطقه در تعامل با تحولات سوریه و در مقابل كندی یا بی توجهی به تحقق خواست دیگر ملتهای منطقه بخصوص نادیده گرفتن مشكلات اصلی جهان اسلام و در راس آن قضیه فلسطین و عدم انسجام و همبستگی در مقابل تهدیدات فزاینده رژیم صهیونیستی، ابراز تعجب كرد.

صالحی بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از خواستهای مشروع و مسالمت آمیز مردم در كشورهای مختلف از جمله سوریه و تسریع در روند اصلاحات در این كشور تاكید و خاطرنشان كرد : جمهوری اسلامی ایران معتقد است مسائل سوریه باید به صورت سوری – سوری حل و فصل شود.

وی افزود:ایران مخالف هرگونه مداخله ای در امور داخلی این كشور مسلمان است و متاسفانه امروز شاهد هستیم كه حتی رسانه های غربی نیز به قاچاق سلاح به داخل سوریه و اقدامات گروههای تروریستی در ایجاد ناامنی علیه مردم این كشور اذعان می كنند.

وزیر امور خارجه اضافه كرد:تشدید فشارهای كنونی علیه دولت و مردم سوریه ناشی از موضع مستقل و عزتمند این كشور در حمایت از جریان مقاومت در مقابل صهیونیستها در منطقه است.

صالحی تاكید كرد : با تحقق اراده و خواست واقعی ملتهای مسلمان منطقه ، مجالی برای تداوم مداخله و سلطه قدرتهای بیگانه و تضییع حقوق ملت مظلوم فلسطین و تجاوزات صهیونیستها باقی نخواهد ماند.

**تقدبر وزیر دفاع لبنان از حمایت های جمهوری اسلامی

'فائز غصن' وزیر دفاع لبنان كه بنا به دعوت رسمی سردار وحیدی همتای ایرانی خود به تهران سفر كرده است با ابراز خرسندی از دیدار با وزیر امور خارجه و ابلاغ سلامهای مسوولان این كشور از جمله وزیر خارجه لبنان به صالحی، از حمایتهای همه جانبه رهبری و دولت و مردم ایران اسلامی از دولت و مردم و مقاومت لبنان تقدیر و تشكر كرد.

وزیر دفاع لبنان همچنین ابراز امیدواری كرد با تداوم همكاری و رایزنی بین مسئولان دو كشور شاهد توسعه و گسترش بیش از پیش روابط بین جمهوری اسلامی ایران و لبنان در همه عرصه ها از جمله در زمینه دفاعی باشیم.

'فائز غصان' در بخش دیگری از این دیدار اوضاع لبنان را تشریح كرد و با ابراز تاسف از فشارهای كنونی بر دولت و مردم سوریه بدلیل حمایت این كشور از مقاومت ابراز امیدواری كرد دولت و مردم سوریه بتوانند با موفقیت این مرحله حساس را پشت سر بگذارند و دولت سوریه روند اصلاحات و توسعه سیاسی و اقتصادی این كشور را در راستای مطالبات مشروع و مسالمت آمیز مردم این كشور پیش ببرد.

سیام **1708*1580





:: برچسب‌ها: جغرافیایی برچسب , غذا , وابسته به تکزاس ,
:: بازدید از این مطلب : 365
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: