سه كارشناس آمریكایی سقوط اقتصاد این كشور را پیش بینی كردند
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا، روزنامه یو اس ای تودی روز دوشنبه با اعلام این خبر نوشت: هری دنت (Harry Dent)، نویسنده كتاب 'سقوط بزرگ، پیش روست'، معقد است به دلیل حل و فصل نامناسب حباب بدهی در اقتصاد جهانی، به زودی یك بحران دیگر در بازارهای مالی رخ خواهد داد.

وی سال های 2013 یا 2014 را هنگام وقوع این بحران می داند و در باره ماهیت آن می گوید، 'بحران آینده، تكرار اتفاقی است كه در سال های 2008 و 2009 رخ داد و تنها فرقش این است كه این بار جدی تر و شدیدتر خواهد بود.'

جرالد سلنته (Gerald Celente)، كارشناس موسسه پژوهشی ترندز، نیز می گوید، آمریكاییان باید خود را برای 'یازده سپتامبر اقتصادی' آماده كنند؛ چراكه سیاستمداران قادر به حل و فصل مشكلات اقتصادی و مالی نیستند.

'سلنته' تاكید می كند كه ركود اقتصادی بعدی، با ناآرامی های گسترده اجتماعی، آشوب های ضد دولتی، كاهش ارزش دلار و افزایش نرخ بیكاری در ایالات متحده آمریكا همراه خواهد بود.

وی احتمال هجوم سپرده گذاران به بانك ها برای برداشت از حساب خود را دور از ذهن نمی داند و از احتمال 'حكومت نظامی اقتصادی' و 'تعطیل عمومی بانك ها' آنچنان كه در ركود بزرگ (دهه 30) رخ داد، سخن می گوید.

رابرت پرچتر (Robert Prechter)، نویسنده كتاب 'غلبه بر بحران' نیز بحران اقتصادی آینده را همراه با 'رشد منفی تورم' و مشابه ركود بزرگ دهه 1930 می داند.

وی می گوید، شاخص بیشتر بورس های آمریكایی از آنچه در سال 2009 رخ داد نیز پایین تر خواهد آمد.

در باره عوامل ایجاد بحران آتی، هری دنت می گوید پا به سن گذاشتن نسل شكوفای آمریكا و تلاش كشورهای غربی از جمله ایالات متحده برای پیگیری ریاضت اقتصادی به منظور كاهش بحران بدهی، خود بحرانی دیگر خواهد آفرید.

'سلنته' نیز نوك پیكان مسوولیت را به سوی بحران بدهی و ریاضت اقتصادی می گیرد و می گوید، كاهش اعتماد به سیاستمداران و آسیب پذیری در مقابل شوك های اجتماعی، از پیامدهای وضعیت ناگزیر فعلی است.

مترجمام**9163**2047**





:: برچسب‌ها: دره عمیق و باریک , خام , دوچرخه ,
:: بازدید از این مطلب : 515
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: