قدرت نفتی ایران در كانون توجه جهانی - آمریكا بزرگترین مصرف كننده است
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا، شبكه تلویزیونی سی.ان.ان درچارچوب افزایش نگرانی ها، تحلیل و تفسیر ها در غرب از ابتكار ایران برای تاثیرگذاری بر منابع انرژی، شاخص مصرف روزانه نفت خام كشورها را در قالب یك نمودار سه بعدی نشان داد.

این شبكه روز سه شنبه گزارش داد: برپایه نمودار اداره اطلاعات انرژی آمریكا، این كشور با مصرف روزانه 18میلیون و 800 هزار بشكه در جایگاه نخست جهانی قرار دارد، چین با هشت میلیون 500 هزار بشكه در ردیف دوم و هند با سه میلیون بشكه در روز سومین مصرف كننده بزرگ جهانی است.

مصرف در اروپا نسبت به دیگر كشورها كمتر است و آلمان روزانه دو میلیون و 500 هزار بشكه نفت خام مصرف می كند.

برپایه این گزارش، مصرف نفتی در قاره آفریقا زیاد نیست و درقاره آمریكای جنوبی برزیل روزانه دو میلیون و 500 هزار بشكه و در شمال نیز مكزیك دومیلیون 100 هزار بشكه مصرف می كنند.

از سوی دیگر، در نشست دو روزه 'گروه20' در شهر مكزیكو سیتی كه یكشنبه پایان یافت، وزیران اقتصاد و رییسان بانك های مركزی كشورهای عضو، افزایش بهای نفت را به عنوان یكی از نگرانی های عمده بررسی كردند.

'كریستین لاگارد' رییس صندوق بین المللی پول نیز در اجلاس گروه 20 در مورد این افزایش قیمت و پیامدهای جهانی آن، هشدار داد.

وی گفت: این موضوع بی نهایت نگران كننده است، زیرا اثرات منفی و مخاطره آمیزی بر احیای اقتصاد ركودزده جهان خواهد داشت.

یك روزنامه اتریشی نیز در این زمینه نوشت: صندوق بین المللی پول معتقد است كه تصمیم نفتی اتحادیه اروپا علیه ایران،به افزایش قیمت نفت و وارد آمدن آسیب به اقتصاد جهانی منجر خواهد شد.

روزنامه اتریشی پرسه به نقل از یكی از معاونان صندوق بین المللی پول در نشست مكزیكو سیتی، افزود: به نظر ما، اقتصاد جهانی هنوز از محدوده خطر خارج نشده است و تحریم ها علیه ایران نیز نفت را گران تر كرد'.

سی.ان.ان هم در چارچوب تشریح نگرانی از ادامه افزایش بها و ادعای عربستان در جایگزینی نفت ایران،گزارش داد: بسیاری از تحلیلگران اقتصادی اعلام كرده اند حتی اگر سعودی ها بتواند این وعده را عملی كند و آمریكا نیز موجوی ذخایر خود را به بار عرضه كند، دستكم بهای نفت تا 10 درصد افزایش خواهد یافت.

جمعه گذشته نیز بهای نفت خام برنت با جهشی چشمگیر به بیش از 125 دلار در هربشكه رسید.

افزایش جهانی قیمت نفت سبب شده است تا شهروندان آمریكایی برای هر گالن (8/3 لیتر) بنزین بیش از 4 دلار بپردازند كه بی سابقه است و باراك اوباما رییس جمهوری این كشور نیز اعلام كرده راهكاری برای توقف این روند ندارد.

صویر **1302**1516





:: برچسب‌ها: کالیفرنیا , سفر , سگ ,
:: بازدید از این مطلب : 447
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: