نوشته شده توسط : blpwjob

'پروین هدایتی' شامگاه دوشنبه در حاشیه نشست جنبش بیداری اسلامی كه با حضور سازمان‎های مردم نهاد زنان و خانواده استان گلستان در فرمانداری گرگان برگزار شد، گفت: مهمترین شیوه بهره‎گیری از مشاركت فعال و همه ‎جانبه مردم در روند توسعه، سازمان‎های غیردولتی هستند كه به ‎عنوان بخش سوم در كنار بخش خصوصی و دولت در اداره جامعه نقش ایفا می‎كنند.

وی ظهور سازمان‎های مردم نهاد در جامعه را نتیجه وجود و تشكیل سرمایه اجتماعی دانست و تصریح كرد: سازمان‎های مردم نهاد هم چنین سبب ارتقای سرمایه اجتماعی نیز خواهند شد.

معاون توسعه مشاركت‎های مركز امور زنان نهاد ریاست جمهوری متذكر شد: سمن‎ها(سازمان های مردم نهاد)، زمینه‎ساز مشاركت مردم در امور اجتماعی و بستر تحققِ توسعه انسانی در جامعه‌اند.

هدایتی افزود: توسعه انسانی زمانی به منصه ظهور می‎رسد كه انسان‌ها نه تنها از فرصت، موقعیت و امكان برابر برای بروز قابلیت‌ها و استعدادهای خود بهره‎مند باشند، بلكه شرایط مناسبی برای به‎كارگیری افراد شایسته نیز فراهم باشد.

وی دستیابی به یك سامانه مطلوب اجتماعی را در گرو ساز و كاری هدفمند و متعامل میان دولت، سازمان‎های مردم نهاد و بخش خصوصی عنوان كرد و بیان داشت: آن چه شكل‎گیری این ساز و كار نیاز دارد، سرمایه اجتماعی است كه از سه مؤلفه اعتماد اجتماعی، انسجام اجتماعی و حضور فعالانه اجتماعی، تشكیل می‎شود.

معاون توسعه مشاركت‎های مركز امور زنان نهاد ریاست جمهوری تاكید كرد: بدون وجود اعتماد، انسجام و مشاركت اجتماعی، مفهومی به نام سرمایه اجتماعی جلوه بیرونی ندارد و به تبع آن، سازمان مردم نهاد كه متكی بر سرمایه اجتماعی است، به منصه ظهور نمی‎رسد و یكی از اركان جامعه نیز شكل نمی‎گیرد.

هدایتی در پایان گفت: اندیشه‎های راهبردی در سطح كلان كشور با ابتكار عمل رهبر معظم انقلاب برنامه‎ریزی شد و از سال 88 برگزاری چنین جلساتی رنگ عملیاتی به خود گرفت و تاكنون 20 نشست راهبردی در همین راستا با معظم‎له گذاشته شده است.

602/508





:: برچسب‌ها: طبیعت , پاریس , دریاچه ,
:: بازدید از این مطلب : 398
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: