نفرت افغان ها از حضور بیگانگان كاملا' قابل درك است
نوشته شده توسط : blpwjob

واشنگتن پست در سرمقاله روز چهارشنبه اش ضمن اشاره به اینكه احساس نفرت از حضور نظامیان خارجی در دل مردم افغانستان كاملا' قابل درك است، یادآور می شود كه مدیریت ضعیف دولت 'اوباما' بر دولت 'كرزی' هم این مشكلات را سنگین تر كرده است.

واشنگتن پست در ادامه می نویسد: حوادث هفته گذشته ناكارآمدی استراتژی دولت 'اوباما ' برای جنگ افغانستان را جلوه گر می سازد.

به آتش كشیده شدن نسخ قرآن كریم و در پی آن اعتراض گسترده مردمی به این اقدام و كشته شدن 4 سرباز آمریكایی در جریان این خشم و خروش مردمی و خارج ساختن همه مشاوران امریكایی و اروپایی از وزارتخانه های دولت افغانستان، شرایط بحرانی را برای نیروهای ائتلاف در افغانستان ایجاد كرده است.

البته وزارت دفاع آمریكا (پنتاگون) و كاخ سفید این اقدامات را موقتی خوانده و اعلام كرده اند كه استراتژی امریكا در جنگ افغانستان تغییر نخواهد كرد.

حوادث هفته گذشته افغانستان، موضع مخالفان حضور نظامی امریكا در سال آینده میلادی در افغانستان را قوی كرده است. این گروه ها خواستار عدم سرمایه گذاری آمریكا برای اموزش نیروهای امنیتی افغانستان هستند.

با توجه به بحرانی كنونی، دست یابی به اهداف استراتژی آمریكا برای جنگ افغانستان كه پایان سال 2014 را زمان خروج نیروهای امریكایی از افغانستان مقرركرده است، امكان پذیر به نظر نمی رسد.

اگر دولت 'اوباما' تصمیم بگیرد تاریخ جدول زمانی خروج از افغانستان را جلو افكند و یا حجم سرمایه گذاری در این كشور را كاهش دهد كه به تبع آن ابعاد نیروهای امنیتی افغانستان هم كاهش خواهد یافت ، تقریبا' دست یابی به این اهداف ناممكن خواهد بود.

روزنامه آمریكایی پیشنهاد می دهد: تنها راه امن و آبرومندانه خروج نیروهای آمریكایی از افغانستان، تكمیل كردن كار اجرایی تشكیل ارتش و پلیس افغانستان است تا آن سطح كه این نیروهای امنیتی قادر به دفاع از كشور در مقابل طالبان و سایر گروه های افراط گرا باشند. البته پشتیبانی نیروی هوایی و نیروهای ویژه آمریكا هم در این امر الزامی است.

مترجمام**1591**1392





:: برچسب‌ها: خورشید , پاییز ,
:: بازدید از این مطلب : 376
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: