سال آینده پنج هزار نفر در وزارت نیرو حذب می شوند
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا،'علیرضا قاسمی پورافشار'در نشست خبری كه امروز چهارشنبه برگزار شد، گفت: چهار هزار نفر از این تعداد در بخشهای حاكمیتی و یك هزار نفر دیگر در شركتهای تابعه وزارت نیرو به كار گرفته خواهند شد.

وی با تاكید بر اینكه در جذب این نیروها هم سهمیه 30 درصدی ایثارگران و سه درصدی سهمیه معلولین عایت خواهد شد،خاطرنشان كرد: با عنایت به قانون اصل 44 قانون اساسی و برون سپاری فعالیت های دولتی جذب این تعداد پاسخگوی نیازهای وزارت نیرو خواهد بود.

معاون وزیر نیرو با اشاره به خروج 10 هزار نفر از وزارت نیرو طی سالهای گذشته گفت: همچنین با ایجاد تاسیسات جدید و راه اندازی شركت های جدید الاحداث نیاز به تامین 2 هزار نفر دیگر وجود دارد.

معاون امور تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو یادآورشد: بر اساس قانون به ازای هر یك نفر در پستهای حاكمیتی یك نفر و به ازای هر سه نفر شاغل در پست تصدی یك نفر باید جایگزین شود.

به گفته پورافشار تعداد افراد شاغل در صنعت آب و برق 78 هزار نفر است كه از این تعداد 25 هزار نفر در بخش دولتی و 53 هزار نفر در بخش غیر دولتی مشغول به كارهستند.

وی با اشاره به شیوه جذب نیروی انسانی در وزارت نیرو طی سالهای گذشته اظهار كرد: حذب نیرو در وزارت نیرو در بخش دولتی بر اساس مصوبات دولتی و در بخشهای غیر دولتی بنا به تصمیم دولت و از طریق برگزاری آزمون و مصاحبه بوده است.

پورافشار همچنین در خصوص برنامه تبدیل وضعیت نیروهای شاغل در بخش دولتی گفت: طی سالهای قبل حذب نیرو به شكل برون سپاری و از طریق شركت های تامین منابع نیروی انسانی بوده است كه و این شركت ها صرفا واسطه بودند تا اینكه رئیس جمهوری تصمیم گرفت این شركتها حذف شوند.

وی با بیان اینكه از سال آینده هیچ شركت تامین نیروی انسانی با ما همكاری نخواهد كرد،به برنامه ساماندهی 25 هزار نفر نیروی شركتی شاغل در وزارت نیرو اشاره كرد و گفت:از این تعداد 15 هزار نفر مشمول قانون تبدیل وضعیت می شدند و 10 هزار نفر باقیمانده مشمول ضوابط تبدیل وضعیت نشدند و ساماندهی این افراد در قالب تعاونی ها انجام خواهد شد.

پورافشار اضافه كرد : 30 درصد از سهمیه جذب نیرو در شركت های غیردولتی تابع وزارت نیرو بر اساس مصوبه هیئت دولت متعلق به خانواده شهدا و ایثار گران و سه درصد نیر متعلق به معلولین تحت پوشش سازمان بهزیستی است.

وی خاطرنشان كرد: بر این اساس از ابتدای دولت نهم تاكنون یك هزار و 629 نفر از اعضای خانواده شهدا و ایثارگران و 97 نفر در قالب سه درصد از معلولین جذب وزارت نیرو شده اند.

معاون وزیر نیرو با اشاره به برنامه دولت برای ایجاد 2 میلیون و 500 هزار شغل اظهار كرد از این تعداد سهم وزارت نیرو ایجاد فرصت شغلی برای 28 هزار و 579 نفر بوده است كه تاكنون 28 هزار و 267 فرصت شغلی ایجاد شده است.

پور افشار همچنین با اشاره به جذب 550 نفر از نخبگان از ابتدای دولت نهم در وزارت نیرو گفت: وزارت نیرو بنا دارد نیروهای از طریق برگزاری آزمون بین نخبگان 370 پست را در اختیار نخبگان قرار دهد.

اقتصام**2021**1319





:: برچسب‌ها: سیاه و سفید , پرندگان ,
:: بازدید از این مطلب : 317
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: