كنفدراسیون فوتبال آسیا خواستار حمایت بلاتر از لغو ممنوعیت حجاب شد
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش خبرگزاری رویترز، 'ژانگ جیلونگ' رییس موقت كنفدراسیون آسیا در نامه ای به رییس فیفا خواستار تجدیدنظر مطلوب موضوع حجاب در نشست اتحادیه بین المللی فوتبال (IFAB) در لندن شد.

در نامه ژانگ آمده است: وظیفه ماست كه فوتبال را برای همه مردم در سراسر كره زمین قابل دسترس سازیم و من حمایت شما را برای این هدف خواهانم.

درحالی كه ورزشهای المپیكی نظیر راگبی و تكواندو اجازه استفاده از حجاب را در رقابتها به زنان مسلمان می دهند، اما فوتبال همچنان مخالف استفاده از حجاب است.

سال گذشته میلادی، تیم فوتبال زنان ایران به علت امتناع بازیكنان از برداشتن حجاب در دیدار مقابل اردن در چارچوب دور دوم رقابتهای انتخابی المپیك 2012 ، از بازی محروم شد.

تیم ایران كه در گروه خود در دور اول این رقابتها صدرنشین بود، در این دیدار به عنوان جریمه سه به صفر بازنده اعلام شد تا رویای آنها برای صعود به المپیك نقش برآب شود.

اتحادیه بین المللی فوتبال كه در سال 1886 بنیان نهاده شد، نهاد قانون گذاری فوتبال است كه چهار عضو آن از فیفا و چهار عضو دیگر آن از اتحادیه های فوتبال بریتانیا هستند.

علی بن حسین نایب رییس اردنی فیفا قرار است پیشنهاد اجازه استفاده از حجاب (طرح هلندی) برای بازیكنان را در رقابتها در این اجلاس مطرح كند.

در اجلاس نوامبر سال گذشته كمیته اجرایی كنفدراسیون فوتبال آسیا، كمیته زنان كنفدراسیون نگرانی خود را از مسئله حجاب مطرح كرد كه متعاقب آن یك كارگروه تحت نظارت الحسین برای یافتن یك راه حل جهانی تشكیل شد.

ژانگ در این نامه گفت ضمن درك كامل نگرانی های ایمنی و پذیرش این نكته كه سلامت بازیكنان بالاترین اهمیت را دارد، معتقدم حجاب تازه طراحی شده این جنبه را مورد توجه قرار می دهد.

**1584**1553





:: برچسب‌ها: خانه , دره عمیق و باریک , نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 385
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: