پلیس لندن از نحوه برخورد با خانواده 'مارك دوگان' عذرخواهی كرد
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا، 'مارك چشتی' فرمانده پلیس منطقه شمال لندن روز چهارشنبه گفت: ما این موضوع را درك می كنیم كه مسئولیت داشتیم بلافاصله پس از قتل 'مارك دوگان' اعضای خانواده وی را به طور مناسب در جریان موضوع قرار دهیم.

قتل مارك دوگان در روز 13 مرداد امسال باعث آغاز اعتراضات خیابانی گسترده ای در لندن و سایر شهرهای بزرگ انگلیس شد كه در جریان آن صدها خودرو و ساختمان به آتش كشیده شد و بیش از چهار هزار نفر نیز توسط پلیس دستگیر شدند.

مقامات پلیس لندن پس از كشته شدن 'مارك دوگان' 29 ساله، تماسی با خانواده وی نگرفته بودند و آنان پس از سپری شدن مدت زمان زیادی و از طرق غیررسمی از مرگ فرزندشان مطلع شدند.

فرمانده پلیس شمال لندن گفت: ما به خاطر عدم تماس به موقع با خانواده آقای دوگان كه باعث تشدید استرس و نگرانی آنها شد، عذرخواهی می كنیم.

كمیسیون مستقل رسیدگی به شكایات از پلیس نیز پس از انجام تحقیقی درباره این موضوع، از خانواده دوگان عذرخواهی كرد و اعلام نمود كه برخورد پلیس و این كمیسیون با خانواده داغدار كه در شوك از دست دادن فرزندشان بودند، مناسب نبوده است.

در مردادماه امسال برخی منابع خبری در انگلیس 'مارك دوگان' را فردی خلافكار معرفی كردند كه هنگام حمله پلیس نیز مسلح بوده است، ولی خانواده وی این اتهامات را رد كرده و تاكید نموده اند هیچ اثر انگشتی از مارك بر روی اسلحه كشف شده از محل حادثه به دست نیامده است.

وی هنگامی كه در داخل یك تاكسی بود با تیراندازی نیروهای ویژه پلیس كشته شد. در ابتدا اعلام شد كه آقای دوگان هم به سمت پلیس تیراندازی كرده است ولی بعدا كمیسیون رسیدگی به شكایات از پلیس اعلام كرد كه هیچ گونه تیراندازی توسط وی صورت نگرفته و هر دو گلوله شلیك شده از ناحیه پلیس بوده است.

هنوز سوالات و ابهامات زیادی درباره نحوه كشته شدن مارك دوگان وجود دارد، از جمله اینكه خودروی حامل وی پس از تیراندازی بلافاصله توسط پلیس از محل دور می شود و مجددا برای انجام تحقیقات به محل حادثه بازگردانده می شود.

كمیسیون مستقل رسیدگی به شكایات از پلیس همچنین تحقیقاتی را درباره نحوه كشته شدن مارك دوگان انجام می دهد كه نتیجه آن قرار است در ماه آوریل (فروردین - اردیبهشت) منتشر شود.

خانواده دوگان پیشتر اعلام كرده بودند كه اعتمادی به تحقیقات پلیس و این كمیسیون ندارند.

اروپام**345





:: برچسب‌ها: پارک , دختر ,
:: بازدید از این مطلب : 386
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: