نوشته شده توسط : blpwjob

بی تردید مردم سیستان و بلوچستان در همه دوره های انتخابات به دعوت رهبر خود لبیك گفته و به پای صندوقهای رای آمده اند تا همانطور كه مرزبانانی غیرتمند برای كشور اسلامی هستند سهم خود را نیز در تعیین سرنوشت مملكت بپردازند.

مردم این دیار كهن بدون در نظر گرفتن محرومیتهای اقتصادی و اجتماعی همواره در دوره های انتخابات 32 سال گذشته بالاترین آمار مشاركت مردمی را داشته اند و در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز همچون دوره های گذشته از آزمون 12 اسفند سربلند بیرون خواهند آمد.

برخی فعالان سیاسی سیستان و بلوچستان در میزگرد انتخاباتی ایرنا بر این مهم تاكید كردند كه مشاركت مردم استان در انتخابات مجلس شورای اسلامی گسترده و حداكثری خواهد بود.

رییس حزب موتلفه اسلامی سیستان و بلوچستان در همین زمینه گفت: مردم ولایی این استان همواره نسبت به حضور در انتخابات عرق ملی داشته و گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب بوده اند و وظیفه خود را نسبت به انقلاب و نظام اسلامی ادا كرده اند.

'غلام محمد طاهری' افزود: دشمنان با ترفندهای مختلف سعی در مخدوش كردن چهره انتخابات این دوره مجلس دارند بر همین اساس رسانه ها می توانند با معرفی درست نامزدهای انتخاباتی آگاهی مردم را برای انتخاب نماینده اصلح ارتقا دهند.

وی بیان كرد: مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان باید بدور از هر گونه تعصبات قومی و مذهبی لایق ترین و شایسته ترین افراد را برای حضور در مجلس شورای اسلامی انتخاب كنند.

طاهری گفت: مردم سیستان و بلوچستان همواره نگاه مثبتی به انقلاب و نظام داشته اند و شایسته ترین افراد را انتخاب كرده اند و در این انتخابات نیز بطور قطع نامزدهای اصلح را انتخاب می كنند.

وی افزود: نقش احزاب و تشكلهای سیاسی در سیستان و بلوچستان كمرنگ است لذا باید نظرات این تشكلها به مردم شناسانده شود، رسانه ها و كسانی كه تریبون در اختیارشان است مانند نخبگان جامعه، دانشگاهیان، فرهنگیان و علما باید جایگاه واقعی احزاب را به مردم بشناسانند و به تشكلها اجازه ایفای نقش بدهند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان هم گفت: سیستان و بلوچستان با وجود محرومیتهای اقتصادی و فرهنگی همواره در نظرسنجیها بالاترین درصد مقبولیت نظام را در نظر مردم در میان استانهای دیگر كشور به خود اختصاص داده و این امر نشان می دهد كه نگاه مردم این خطه نسبت به انقلاب مثبت است.

كیخا افزود: غرب و اپوزیسیون داخل و خارج از كشور هیچگاه به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران نبوده و نیستند زیرا می دانند كه نمی توانند این انقلاب را به مرحله براندازی برسانند اما همگرایی و نوك پیكان همه طرحهای توطئه آمیز خودشان را به سمت مهار انقلاب گرفته اند.

وی گفت: غرب می داند كه اگر در این برهه از زمان انقلاب ایران را مهار نكند، تا ابد مهار نخواهد شد لذا همه تلاش خود را برای مشاركت زیر 50 درصدی مردم در انتخابات مجلس انجام می دهد بگونه ای كه برای نخستین بار پنج سرویس اطلاعاتی انگلیس، اسراییل، عربستان، آمریكا و فرانسه را كنار همدیگر قرار داده تا ائتلاف اطلاعاتی تشكیل دهد و مشاركت را به حداقل برساند.

او افزود: برآورد از میزان شركت مردم سیستان و بلوچستان در انتخابات بیش از 65 درصد است و در این مشاركت به یقین رسانه، مسوول، نخبه و تشكل سیاسی نقشی زیادی نداشته اند و اگر مردم به پای صندوق های رای بیایند صرفا بخاطر فرمایشات رهبر معظم انقلاب است و ایشان نقش اصلی را در مشاركت مردم ایفا كرده اند.

یك كارشناس و فعال سیاسی در سیستان و بلوچستان نیز گفت: رسانه ها، احزاب و تشكلهای سیاسی وظیفه دارند كه برای حضور پرشور و گسترده مردم در انتخابات اعتمادسازی كنند.

'محمدرضا حضرت زاد' افزود: اوج حضور مردم ایران در انتخابات سالهای 84 و 88 بوده است كه یكی از مهمترین دلایل این حضور گسترده مراجعه مردم به گفتمان و متن فرهنگ انقلاب اسلامی، احیا مجدد آرمانهای امام راحل و توجه ویژه به فرمایشات مقام معظم رهبری است.

وی بیان كرد: هر مسوولی كه گفتمان و فرهنگ انقلاب اسلامی را سرلوحه كار خود قرار دهد، مردم اعتماد می كنند و حضور گسترده خود را در صحنه به منصه ظهور می رسانند، از این رو رسانه ها و تشكلهای سیاسی باید اعتماد مردم را تقویت كنند.

او اظهار داشت: اینكه مردم سیستان و بلوچستان برای انتخاب نمایندگان مجلس به علما و نخبگان مراجعه می كنند اتفاق مطلوبی است اما در این عرصه رسانه ها و تشكلهای سیاسی نیز نقش بسیار موثری در تبیین معیارهای نمایندگان اصلح و تقویت بینش سیاسی مردم دارند.

استان سیستان و بلوچستان با 14 شهرستان و شش حوزه انتخابیه اصلی دارای هشت كرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

40 نفر برای بدست آوردن كرسیهای نمایندگی مردم سیستان و بلوچستان در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی رقابت می كنند.ك/4

7315/653





:: برچسب‌ها: دختر ,
:: بازدید از این مطلب : 686
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
nariman در تاریخ : 1390/12/11/4 - - گفته است :
به روز ترین وب دانلود موزیک و موزیک ویدیو

آپم به من سر بزنید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: