صربستان بطور رسمی نامزد عضویت در اتحادیه اروپا شد
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری، پس از امضای پروتكل بین صربستان و رومانی درباره موقعیت اقلیت های دو كشور كه روز پنجشنبه در بروكسل انجام شد، آخرین مانع بر سر اعطای وضعیت نامزدی صربستان برای عضویت در اتحادیه اروپا برطرف گردید.

وزرای امور خارجه 27 كشور عضو اتحادیه اروپا در نشست روز سه شنبه - نهم اسفند ماه امسال- در بروكسل در خصوص اعطای وضعیت نامزدی به صربستان برای پیوستن به اتحادیه اروپا اتفاق نظر داشتند.

صربستان با كسب وضعیت نامزدی، گامی بزرگ را در مراحل الحاق اروپایی بر داشت.

صربستان اكنون می تواند فصل جدیدی از مراحل پیوستن به اتحادیه اروپا یعنی مذاكرات مستقیم بین بروكسل و بلگراد را شروع كند.

'بوریس تادیچ' رییس جمهور صربستان نامزدی رسمی كشورش برای عضویت در اتحادیه اروپا را به تمامی شهروندان این كشور تبریك گفت و تاكید كرد كه این وضعیت درهای پیشرفت اقتصادی را برای صربستان باز می كند.

وی افزود: وضعیت نامزدی صربستان برای عضویت در اتحادیه اروپا در درجه اول تضمینی برای اقتصاد كشور و سرمایه گذاری خارجی در آن است و موجب ورود سرمایه دارهای جدید خارجی و همچنین افزایش فرصت های شغلی جدید در كشور خواهد شد.

'نبویشا چیریچ ' وزیر اقتصاد و توسعه منطقه ای صربستان نیز در این راستا گفت كه تصمیم اتحادیه اروپا برای اعطای وضعیت نامزدی به صربستان نشان می دهد كه این كشور از لحاظ اقتصادی، كشوری با ثبات و دارای سیاستی روشن است.

وی تاكید كرد اعطای نامزدی به بلگراد برای ورود به اتحادیه اروپا بیانگر این است كه صربستان كشوری امن برای سرمایه گذاری خارجی به شمار می رود.

اروپام**2061**1789**





:: برچسب‌ها: روز , تورنتو ,
:: بازدید از این مطلب : 351
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 12 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: