دو میلیون نفر امسال در برنامه های كانون های فرهنگی هنری مساجد شركت كردند
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین 'حمیدرضا ارباب سلیمانی' روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینكه امسال جشنواره های هفت گانه قرآنی، فرهنگی و هنری با شركت شش هزار و 50 نفر برگزار شد، افزود: در بخش غنی سازی اوقات فراغت نیز در مجموع در سال جاری بیش از 717 هزار نفر از اعضای كانون های فرهنگی هنری مساجد مشاركت داشتند.

مشاور وزیر ارشاد با بیان اینكه امید است تعداد كانون های فرهنگی و هنری مساجد تا اردیبهشت ماه سال 91 به 13 هزار كانون در سراسر كشور برسد، ادامه داد: از مجموع حدود 70 هزار مسجد در سراسر كشور تا پایان برنامه پنجم توسعه باید حدود یك چهارم از این مساجد دارای كانون فرهنگی هنری شوند.

دبیر ستاد عالی كانون های فرهنگی هنری مساجد كشور با یادآوری اینكه 18 اسفندماه سالروز تاسیس این ستاد در سال 71 است، افزود: این ستاد از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور مقابله با تهاجم فرهنگی تشكیل شد.

ارباب سلیمانی به برخی از فعالیت های ستاد عالی كانون های فرهنگی مساجد از سال 85 تاكنون اشاره كرد و گفت: تا سال 84 تعداد كانون های فرهنگی هنری مساجد دو هزار و 400 كانون بود كه این تعداد در سال جاری به 12 هزار و 500 كانون افزایش یافته است.

مشاور وزیر ارشاد ارسال كتاب های كمك آموزشی به كتابخانه های مساجد كشور، راه اندازی هسته های پژوهشی در مساجد، چاپ تفسیر كاربردی قرآن كریم ویژه ائمه جماعات مساجد با عنوان تفسیر همراه و پخش برنامه 90 قسمتی با عنوان 'یكی از آن طرف صدا می زند' با همكاری شبكه قرآن را برخی دیگر از فعالیت های ستاد عالی كانون مساجد در سال جاری عنوان كرد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینكه آموزش مربی در طرح تبلیغی تربیتی چهره به چهره از دیگر فعالیت های این ستاد در سال جاری است، افزود: در قالب این طرح امسال یك هزار و 740 مربی آموزش دیده اند كه در مقایسه با دو سال گذشته رشد 255 درصدی داشته است.

وی تربیت 20 هزار و 800 مربی در طرح تبلیغی تربیتی چهره به چهره، راه اندازی 32 باب كتابخانه های دیجیتال مساجد، ایجاد 176 مركز فرهنگی دیجیتال در جوار مساجد، ایجاد 80كانون فرهنگی و هنری ویژه مصلاهای نماز جمعه و ایجاد 500 كانون فرهنگی هنری ویژه روستاها و عشایر را از دیگر اقدامات این ستاد در سال جاری برشمرد.

دبیر ستاد عالی كانون های فرهنگی هنری مساجد همچنین از راه اندازی یك هزار كتابخانه باز در شبستان مساجد و راه اندازی یك هزار و 154 كتابخانه دارای مخزن در مساجد به عنوان دیگر فعالیت های این ستاد در سال 90 نام برد.

ارباب سلیمانی توضیح داد: این ستاد تاكنون موفق به راه اندازی 615 كانون فرهنگی و هنری تخصصی در 24 رشته شده است.

دبیر ستاد عالی كانون های فرهنگی هنری مساجد كشور از برگزاری دوره آموزشی توجیهی با حضور سه هزار نفر از ائمه جماعات در قم، اجرای طرح قرآنی 1444 و 1445، برگزاری جشن های مردمی رضوی و ساماندهی اطلاعات كانون های مساجد در فضای مجازی به عنوان دیگر اقدامات این ستاد در سال جاری یاد كرد.

این مقام مسوول در ستاد عالی كانون های فرهنگی و هنری مساجد به محور برنامه های سال 91 اشاره كرد و گفت: این ستاد سال آینده برگزاری گردهمایی اصحاب فرهنگ و هنر مساجد با عنوان جشنواره جشنواره ها، برگزاری جشنواره سرود روستایی رضوی و كاردستی های دینی، حمایت ویژه از گروه های سرود، تواشیح و تئاتر كانون ها، برپایی نمایشگاه توانمندی های كانون مساجد و اجرای طرح جامع حفظ قرآن ویژه كانون های مساجد را در دستور كار خود دارد.

وی یادآورشد: برگزاری كنگره نخبگان كانون های روستای و عشایری، برگزاری همایش مدیران كانون های تخصصی سراسر كشور، ساماندهی كتابخانه های مساجد كشور، برگزاری اجلاس عمران معنوی مساجد و برگزاری دوره های آموزشی تربیت مربی عفاف و حجاب، ازدیگر برنامه های این ستاد در سال 91 بوده كه با جدیت دنبال می شود.

فراهنگ ** 1883





:: برچسب‌ها: عشق ,
:: بازدید از این مطلب : 304
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: