رشد تئاتر در شهرستان ها از اتفاقات مثبت هنر نمایش در سال جاری بود
نوشته شده توسط : blpwjob

وی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: هنر تئاتر در هر جای جهان از طرف دولت و یا بخش های خصوصی، همواره تحت حمایت های مادی و معنوی قرار دارد و اگر شاهد توسعه و اعتلای این هنر در سایر كشورها هستیم به این علت است كه هنرمندان این عرصه به جز تولید آثار كیفی نمایشی هیچ دغدغه ای دیگری نداشته اند.

انتظامی ادامه داد: به علت محدود بودن بودجه فعالیت های فرهنگی، سهمی كه به تئاتر تعلق می گیرد، بسیار ناچیز است و همین مساله سبب شده كه بخش قابل توجهی از ذهن هنرمندان همواره معطوف به رفع مشكلات معیشتی شود و این عامل به ظاهر ساده، رشد و توسعه تئاتر در كشور را به تاخیر انداخته است.

'آقای بازیگر' با بیان آنكه بخش بزرگی از هنرمندان تئاتر كشور را هنرمندان مستعد شهرستانی تشكیل می دهند، گفت: استان ها و شهرستان های كشور همواره بازیگران، نمایشنامه نویسان و كارگردانان خوبی را طی سال های گذشته تا كنون به هنر تئاتر معرفی كرده اند و در صورت حمایت هر چه بیشتر از هنر نمایش در شهرستان ها، بدون شك استعدادهای فراوانی به تئاتر ایران معرفی خواهند شد.

كارگردان نمایش 'بازرس' ادامه داد: طی چند سال اخیر بویژه با برگزاری جشنواره های سراسری و افزایش تولیدات نمایشی در شهرستان ها، شاهد رشد خوب هنرمندان نمایش این مناطق بوده ایم، اما همچنان فاصله با ایده آل ها، بسیار است.

انتظامی با ابراز نارضایتی از اجرایی نشدن قرارداد تیپ منعقد شده میان اعضای خانه تئاتر با مدیریت پیشین مركز هنرهای نمایشی گفت: اكنون تامین حداقلی یكی از اصلی ترین اولویت های زندگی است، اما هنرمندان تئاتر از این حیث محرومند و اگر پای این هنر ایستاده و با تمام مشكلات سرگرم فعالیت هستند، بیشتر به این علت بازمی گردد كه نمی توانند چشم خود را بر روی عشقی كه به تئاتر دارند، ببندند.

وی ادامه داد: مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره هنر تئاتر سالهاست كه وضع شده اما تاكنون اجرایی شدن آن در مراحل اداری باقی مانده است. چندی پیش جلسه هیات مدیره خانه تئاتر برگزار شد و بار دیگر تنها درخواست خود را مبنی بر اجرایی شدن این مصوبات به مسوولان ارائه دادیم و طی روزهای باقیمانده از سال تلاش خواهیم كرد تا بار دیگر با حضور مسوولان و دلسوزان هنر نمایش، خواسته های محدود و منطقی خود را بازگو كنیم.

رییس هیات مدیره خانه تئاتر تاكید كرد: اگر بدنبال ارتقای فرهنگی جامعه هستیم، باید سرمایه گذاری بر روی هنر تئاتر افزایش یابد، زیرا به عنوان یك هنر زنده، بیشترین تاثیرگذاری را روی مخاطبان خود خواهد داشت.

فراهنگ ** ا.خ ** 1071





:: برچسب‌ها: بچه ها ,
:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: