چهار میلیون دانشجو دركشور تحصیل می كنند
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا، 'غلامرضا خواجه سروی' روز دوشنبه در مراسم بیستمین سالگرد تاسیس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) افزود: یكی از مشكلات دانشجویان ما در طول سال های گذشته مهاجرت به كشورهای دیگر برای ادامه تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاهی بود كه با افزایش ظرفیت دانشگاه ها این مشكل رفع شد و هم اكنون بیش از 200 هزار صندلی خالی در دانشگاه های ما وجود دارند.

معاون وزیر علوم اظهار داشت: یكی از اقدامات وزارت علوم در سال تحصیلی جاری ایجاد رشته های دكتری پژوهش محور در كنار دكتری معمولی در برخی دانشگاه های كشور است.

خواجه سروی با اشاره به وجود 50 دانشگاه مادر در كشور افزود: تلاش داریم این دانشگاه ها با تشكیل كنسرسیوم، به محلی برای افزایش ظرفیت تحصیلات تكمیلی و پذیرش دانشجویان غیرایرانی تبدیل شوند.

وی با اشاره به جایگاه بالای دانشگاه بین المللی امام خمینی بویژه در گسترش زبان فارسی اظهار امیدواری كرد كه تجربیات و پیشرفت های این دانشگاه در اختیار دانشمندان، عقلا و صاحبان اندیشه سایر جوامع قرار گیرد.

معاون وزیر از پراكندگی تجهیزات آزمایشگاهی به عنوان یكی دیگر از مشكلات آموزش عالی نام برد و افزود: وزارت علوم به منظور رفع این مشكل، شبكه آزمایشگاهی سراسری را دایر كرده تا همه علاقه مندان از آن استفاده كنند.

خواجه سروی خاطر نشان ساخت: در عرصه فرهنگی نیز هم اكنون شبكه هماهنگ فعالیت های فرهنگی، پرورشی و دینی به مركزیت دانشگاه های بزرگ هر استان در حال انجام است تا دانشگاه ها در امور فرهنگی و دینی نیز بتوانند هماهنگ و با كمترین هزینه و بیشترین بازدهی، كنند.

وی در ادامه با اشاره به وجود 70 هزار استاد دانشگاه در ایران اظهار داشت:با وجود این تعداد استاد دانشگاه، تنها 11 هزار دانشجوی خارجی در ایران تحصیل می كنند از این رو مسئولان دانشگاه ها باید تلاش كنند با افزایش ظرفیت دانشجویان عیر ایرانی، ذخایر فرهنگی كشور را در اختیار علاقه مندان سایر مناطق دنیا قرار دهند.

خواجه سروی در ادامه خاطر نشان ساخت: از این دانشگاه انتظار می رود كه مركزیت خود برای تربیت نیروی انسانی متعهد در جهان را حفظ كرده و برای این كار در ظرفیت پذیرش، سبك آموزشی و موارد دیگر تغییرات لازم را اعمال كند.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در پایان اظهار امیدواری كرد كه دانشگاه بین المللی امام خمینی بتواند در آینده توحید محوری را كه مورد تاكید امام راحل بوده است در لباس تولید علم در تمام دنیا گسترش دهد.

اهدای گل به مزار شهدای گمنام دانشگاه و افتتاح و بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دانشگاه در طول بیست سال گذشته از مراسم پایانی جشن بیست سالگی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره ) بود.

7388/ 1644/508





:: برچسب‌ها: کریسمس , انگلستان ,
:: بازدید از این مطلب : 321
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: