استقبال ایران از پیروزی پوتین در انتخابات ریاست جمهوری روسیه
نوشته شده توسط : blpwjob

محمود احمدی نژاد برای ولادیمیر پوتین پیام تبریک فرستاده است

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران، پیروزی ولادیمیر پوتین در انتخابات ریاست جمهوری روسیه را به او تبریک گفته است.

آقای احمدی نژاد در پیام خود ابراز امیدواری کرده که در دوران ریاست جمهوری آقای پوتین دو کشور "بیش از پیش شاهد روابط حسنه موجود" باشند.

ولادیمیر پوتین در جریان انتخابات ریاست جمهوری روسیه که یک روز پیش برگزار شد، برای سومین بار به ریاست جمهوری این کشور انتخاب شد.

مقام های جمهوری اسلامی ایران از جمله سفیر این کشور در مسکو از انتخاب مجدد آقای پوتین به ریاست جمهوری روسیه استقبال کرده اند.

او در دوره دوم ریاست جمهوری اش برای شرکت در اجلاس رهبران کشورهای ساحلی دریای خزر به میزبانی محمود احمدی نژاد به ایران آمده بود.

آیت الله علی خامنه ای در دیدار با آقای پوتین در تهران ضمن تمجید از سیاست های دولت او در برابر غرب، گفته بود که "تصویر ملت روسیه در ذهن ملت ایران تصویر روشن و خوبی است و این به علت مقاومت هایی است که ملت روسیه در مقاطع مختلف در مقابل دشمنان خود داشته است."

آقای پوتین در حال حاضر نخست وزیر روسیه است. او به تازگی با انتشار مقاله ای از احتمال حمله نظامی به ایران انتقاد کرده است.

در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ و بالاگرفتن اعتراضات در ایران به نتایج انتخابات که محمود احمدی نژاد پیروز آن معرفی شده بود، روسیه نخستین میزبان آقای احمدی نژاد پس از اعلام پیروزی در انتخابات بود.

در پی این سفر، معترضان ایرانی شعار مرگ بر روسیه سر می دادند و این کشور را متهم به دست داشتن در سرکوب مخالفان دولت آقای احمدی نژاد می‌خوانند.

مقام های روسیه از جمله سفارت این کشور در تهران، در گرماگرم اعتراضات در ایران، دخالت کشورشان در سرکوب معترضان ایرانی رد کردند.

دیدار ولادیمیر پوتین و آیت الله علی خامنه ای در تهران؛ رهبر ایران در این دیدار از سیاست های روسیه تمجید کرد

آقای احمدی نژاد برای شرکت در اجلاس رهبران سازمان همکاری شانگهای که ایران عضو ناظر آن است با یک روز تاخیر نسبت به برنامه ریزی انجام شده، به روسیه سفر کرد.

برخی از رسانه های نزدیک به مخالفان دولت ایران، علت این تاخیر را تردید آقای احمدی نژاد برای انجام این سفر به دلیل بالاگرفتن اعترضات در ایران عنوان می‌کردند.

رسانه های ایران آن زمان اعلام کرده بودند که دیمیتری مدودیف در دیدار حضوری با محمود احمدی نژاد پیروزی مجدد او را در انتخابات ریاست جمهوری تبریک گفته است.

روابط ایران و روسیه از حدود دو سال پیش به علت خودداری مسکو از تحویل سامانه ضد موشکی اس-۳۰۰ رو به سردی گذاشته و آقای احمدی نژاد در سخنرانی های خود به طور علنی از رئیس جمهور روسیه انتقاد کرده است.

خبرگزاری های بین المللی ملاقات سال گذشته روسای جمهور ایران و روسیه را در حاشیه سومین اجلاس رهبران دریای خزر در شهر باکو، سرد توصیف کرده اند.





:: برچسب‌ها: باند ,
:: بازدید از این مطلب : 317
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: