همایش پژوهش در توسعه سلامت در بیرجند آغاز شد
نوشته شده توسط : blpwjob

رییس دانشگاه علوم پزشكی بیرجند در این مراسم گفت: سلامت محوری ترین عامل توسعه جامعه است زیرا با وجود سلامت می توانیم جامعه ای خلاق، پویا و سالم داشته باشیم.

'قاسم كریمی' همچنین گفت: 415 مقاله به این همایش ارایه شد و از این تعداد 150 مقاله پذیرفته شد كه 32 مقاله به صورت سخنرانی و 118 مقاله به صورت پوستر در جریان برپایی همایش ارائه می شود.

وی 'پژوهش در سلامت خانواده و محیط، بیماریهای غیرواگیر، بیماریهای عفونی و گرمسیری، تحقیقات بنیادی در سلامت، عدالت، مدیریت و اقتصاد سلامت، گیاهان دارویی و طب مكمل، مراقبتهای بالینی پرستاری و مامایی و آموزش علوم پزشكی' را از محورهای این همایش اعلام كرد.

رییس دانشگاه علوم پزشكی بیرجند ادامه داد: در این محورها در زمینه بیماریهای غیرواگیر 85 مقاله، بیماریهای عفونی و گرمسیری 42 مقاله، تحقیقات بنیادی و سلامت 24 مقاله و مراقبتهای بالینی، پرستاری و مامایی 26 مقاله ارسال ارایه شده و مابقی مربوطه به سایر محورها است.

وی برگزاری كارگاههای تخصصی و آموزشی را از برنامه های جانبی همایش سه روزه پژوهش در توسعه سلامت در بیرجند ذكر كرد.

نایب رییس همایش كشوری پژوهش در توسعه سلامت نیز گفت: برای تحقق سلامت در جامعه باید به پژوهش در توسعه سلامت هویت داده شود و تمام جوانب این حوزه مورد پژوهش و تحقیق قرار گیرد.

'اصغر زربان 'ادامه داد: توسعه فرهنگ پژوهش و ارتقا سطح سلامت جامعه از مهمترین انگیزه های برگزاری این همایش است.

وی با بیان اینكه همایش به منظور آشنایی نسل جوان، مردم و اساتید با پژوهشهای حوزه سلامت برگزار می شود اظهار داشت: در این راستا مردم با آخرین دستاوردهای علمی دانشگاهها در این حوزه آشنا می شوند.

او گفت: همایش ملی پژوهش در توسعه سلامت تا 18 اسفند ماه جاری ادامه دارد.

665/110





:: برچسب‌ها: شیکاگو , حزب ,
:: بازدید از این مطلب : 288
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: