46 هزار هكتار بافت فرسوده در شهرهای بالای 150 هزار جمعیت شناسایی شد
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا، 'مجید كیان پور' روز سه شنبه در ایلام اظهار داشت: همچنین 72 هزار هكتار از بافت های فرسوده در شهرهای با جمعیت بالای 12 هزار نفر در سراسر كشور مورد شناسایی قرار گرفته و عملیات طراحی و اصلاح این مكان ها در دست اقدام است.

وی افزود: بر اساس قانون بافت های فرسوده به اماكنی اطلاق می شود كه دارای 50 درصد ناپایداری بوده، 50 درصد معابر منطقه كمتر از شش متر فاصله داشته و همچنین 50 درصد واحدهای موجود در این مناطق كمتر از 200 متر گستره داشته باشند.

معاون وزیر مسكن و شهرسازی احیای مناطق و بافت های فرسوده را از مهم ترین سیاست های دولت عدالت محور در سال های اخیر در بخش مسكن عنوان كرد و خاطر نشان كرد: در سال 87 دولت برای احیا 10 هزار واحد در مناطق فرسوده برنامه ریزی كرده بود كه این میزان در سال 90 به 150 هزار واحد افزایش یافته است.

كیان پور گفت: به ازای هر واحدی كه تخریب می شود 2/3 واحد جدید ساخته می شود كه این عاملی برای جذب سرمایه گذاران به این بخش شده است.

وی میزان تسهیلات بانكی برای ساخت واحدهای مسكونی به روش غیر صنعتی را 200 میلیون ریال و به روش صنعتی 250 میلیون ریال عنوان كرد.

معاون وزیر مسكن و شهرسازی در ادامه به مشكلات و وجود بافت های فرسوده در شهرهای ایلام، آبدانان و ایوان پرداخت و تاكید كرد: گستره بافت های فرسوده این مناطق در سال 87 حدود 268 هكتار اعلام شده بود كه در بازنگری این میزان به 549 هكتار افزایش یافته است.

كیان پور افزود: در استان ایلام دو هزار واحد متقاضی احیا بافت های فرسوده مورد تصویب قرار گرفته و به بانك های عامل معرفی می شوند.

وی نقش شهرداری ها را در فرآیند تسریع احیا و بازسازی بافت های فرسوده مورد تاكید قرار داد و خواستار ایجاد مشوق های مختلف برای جذب مردم و سرمایه گذاران در این بخش شد.

ك/2/540/565/320





:: برچسب‌ها: نور , گل ,
:: بازدید از این مطلب : 299
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: