دیدار دكتر صالحی با رئیس جمهور بلاروس
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت امور خارجه ،‌ احمدی نژاد در این پیام از رئیس جمهوری بلاروس جهت انجام سفر دوجانبه به تهران و همچنین شركت در اجلاس آتی سران جنبش عدم تعهد در ایران دعوت بعمل آورده است.

علی اكبر صالحی در این دیدار همچنین با تاكید بر اراده رئیس جمهور اسلامی ایران بر توسعه بیش از پیش مناسبات با بلاروس، تصریح كرد: ایران می تواند دوست و شریك مورد اعتماد بلاروس در همكاریهای مشترك سیاسی، اقتصادی و سازندگی باشد.

الكساندر لوكاشنكو نیز در این ملاقات با استقبال از پیام آقای احمدی نژاد گفت: ما همواره از مواضع جمهوری اسلامی ایران حمایت كرده و با هرگونه اقدامی كه علیه استقلال و تمامیت ارضی كشورها طراحی شود مخالفت نموده ایم.

رئیس جمهور بلاروس اظهار داشت: ما برای تنظیم روابط مان با جمهوری اسلامی ایران نقشه راه داریم و برای اجرای این نقشه راه باید اقدامات اساسی انجام دهیم.

وی افزود: گام اول در این مسیر اراده رهبران دو كشور برای توسعه و تعمیق روابط است كه خوشبختانه در هر دو طرف این اراده در سطح عالی وجود داد.

لوكاشنكو اضافه كرد: ما امیدواریم با تعاریفی كه از پروژه های دو كشور شده است فصل جدیدی در روابط فیمابین گشوده شود.

وی همچنین با اشاره به انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی گفت: مردم ایران حمایت خود را از سیاستهای رهبران این كشور نشان دادند.

در این دیدار همچنین طرفین بر اهمیت گسترش گردشگری در جهت آشنایی دو ملت با یكدیگر تاكید كردند.

رایزنی پیرامون تحولات مهم منطقه ای و بین المللی بویژه اوضاع سوریه از دیگر محورهای مذاكرات دكتر علی اكبر صالحی و لوكاشنكو بود و طرفین ضمن محكوم كردن هرگونه دخالت خارجی از انجام اصلاحات انجام شده از سوی دولت بشار اسد حمایت كردند.

سیام 1568





:: برچسب‌ها: دوستان , طبیعت ,
:: بازدید از این مطلب : 296
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: