كاهش قیمت تمام شده تنها با بهره‌وری محقق نمی‌شود
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا به نقل شبكه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران(شاتا) 'خداداد غیاثوند' افزود: یكی از دلایلی كه امروز باعث شده تا كشوری مثل چین در كاهش قیمت تمام شده و رشد صادرات موفق شود سیاست درست ارزی آن كشور از یك سو و سیاست های اشتباه ارزی بسیاری از كشورها در پایین نگه داشتن مصنوعی نرخ ارز از سوی دیگر است.

وی با بیان اینكه كه كالای چینی 9 برابر ارزانتر از قیمت واقعی خود وارد بازار ایران می‌شود افزود: این روند دیگر جایی برای رقابت تولیدكنندگان ما با تولیدكنندگان چینی باقی نمی‌گذارد.

به گفته وی : البته باید پذیرفت كه نرخ ارز در اقتصاد ما به دلیل بی توجهی و مدیریت نفتی بجای مدیریت بر نفت در طول سالهای گذشته هرگز واقعی اعمال نشده است و امروز این دولت در واقع وارث كارهای انجام نشده بسیاری است چرا كه اگر قیمت ارز در دولت های گذشته به تناسب نرخ تورم در ظرف زمانی خود رشد می كرد امروز بر سر دو راهی در ‌تعیین نرخ ارز قرار نمی‌گرفتیم.

غیاثوند افزود: ادامه این روند جز به افزایش واردات و كاهش صادرات نخواهد انجامید و امید است دولت نهم و دهم كه نشان داده است دولت تصمیمات بزرگ است این تصمیم بزرگ را نیز در حوزه ارز اتخاذ نماید.

وی خاطر نشان كرد: البته بخش خصوصی در این مورد باید تكلیف خود را با موضوع واقعی شدن نرخ ارز روشن كند چرا كه برخی از افراد مدعی پایین بودن نرخ ارز هستند اما به محض افزایش نرخ ارز ساز مخالف می زنند.

وی گفت: بنابراین به نظر می رسد تشكل‌های بخش خصوصی بویژه اتاق‌های بازرگانی و خانه های صنعت و معدن می بایست بطور جدی و كارشناسانه برای كمك به دولت برای انجام این امر مهم وارد عمل شوند.

اقتصام **1933**1319





:: برچسب‌ها: زرد ,
:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: