هاشمی رفسنجانی از محدودیت‌های اعمال شده بر مجمع می‌گوید
نوشته شده توسط : blpwjob

اکبر هاشمی رفسنجانی طی دو سال گذشته ضمن حذف از نماز جمعه تهران به عنوان امام موقت جمعه، ریاست مجلس خبرگان را هم از دست داده است

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ایران در پایان دوره پنج ساله این مجمع از محدودیت های ایجاد شده برای نظارت بر سیاست های دولت خبر داده است.

آقای هاشمی رفسنجانی گفته است که این مجمع آئین‌نامه نحوه نظارت خود بر سیاست های کلی نظام، از جمله عملکرد دولت را اصلاح کرده و برای آیت الله علی خامنه ای فرستاده، اما "حدود دو، سه سال است که برنگشته است و عملاً دست ما بسته است."

مجمع تشخیص مصلحت نظام، پس از تغییر قانون اساسی در سال ۱۳۶۸ خورشیدی، در ساختار حقوقی نظام جمهوری اسلامی وارد شد.

آیت الله علی خامنه ای از سال ۱۳۸۵ نظارت بر عملکرد قوای سه گانه در اجرای سیاست های کلی را که از اختیارات رهبر است، به این مجمع واگذار کرد.

رئیس و اعضای مجمع هم با حکم آیت الله خامنه ای منصوب می شوند.

آقای هاشمی رفسنجانی در گفت و گو با پایگاه اینترنتی "دی نیوز" با اشاره به تصویب آئین نامه نظارتی مجمع تشخیص بر سیاست های کلی کشور در زمان دولت محمد خاتمی گفته است: "در آئین‌نامه اصلاحاتی انجام دادیم و خدمت رهبری فرستادیم، چون شخص رهبری خواستند این کار را انجام دهیم."

او در ادامه گفته است: "احساس ایشان [آیت الله خامنه‌ای] این بود که این دولت مخالف زیاد دارد و عملا دعوا می‌شود و عمل نمی‌کند. آئین‌نامه را اصلاح کردیم و فرستادیم، ولی حدود دو، سه سال است که برنگشته است و عملا دست ما بسته است. راه دیگری وجود داشت خواستیم از آن استفاده کنیم ولی رهبری موافقت نکردند."

"احساس ایشان [آیت الله خامنه‌ای] این بود که این دولت مخالف زیاد دارد و عملا دعوا می‌شود و عمل نمی‌کند. آئین‌نامه را اصلاح کردیم و فرستادیم، ولی حدود دو، سه سال است که برنگشته است و عملا دست ما بسته است. راه دیگری وجود داشت خواستیم از آن استفاده کنیم ولی رهبری موافقت نکردند"

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در باره این راه توضیح بیشتری نداده است.

او همچنین از مخالفت آیت الله خامنه ای با اطلاع رسانی مجمع تشخیص مصلحت نظام به افکار عمومی درباره تخلفات دولت خبر داده است.

آقای رفسنجانی گفته است: "ما می‌توانستیم افکار عمومی را در جریان فعالیت‌های نظارتی مجمع قرار دهیم... در جلسه رسمی مجمع هم موافقت شد... حتی آقای دری نجف آبادی را مدتی به عنوان سخنگوی کمیسیون نظارت تعیین کردیم و ایشان یکی دو مصاحبه انجام داد، ولی برای ادامه کار موافقت نشد. چون [آیت الله خامنه ای] گفتند مصاحبه‌ها کار دولت را مشکل می‌کند."

دولت محمود احمدی نژاد که به مدت شش سال مورد حمایت کامل آیت الله خامنه‌ای بود، پس از قهر یازده روزه رئیس جمهور و آشکار شدن اختلافاتش با رهبر ایران در فروردین ماه سال ۱۳۹۰، مورد انتقاد نزدیکان آیت الله خامنه ای قرار گرفت.

انتقاد ها تا آنجا بالا گرفت که برخی از اعضای دولت آقای احمدی نژاد "جریان انحرافی" نام گرفتند و قوه قضائیه شماری از چهره های نزدیک به رئیس جمهور را بازداشت کرد.

اکبر هاشمی رفسنجانی در سال‌های اخیر مورد انتقاد شدید طرفداران آیت‌الله خامنه‌ای قرار داشته است

هرچند آقای احمدی نژاد از اوایل سال جاری خورشیدی اعتبار پیشین خود را نزد نهادهای نزدیک به آیت الله خامنه‌ای از دست داده، اما اکبر هاشمی رفسنجانی هم مورد حمله طرفداران با نفوذ آیت الله خامنه ای قرار داشته است.

آقای هاشمی رفسنجانی طی دو سال گذشته علاوه بر حذف از نماز جمعه تهران به عنوان امام موقت جمعه، جایگاه ریاست مجلس خبرگان را هم از دست داده و حتی وب سایت رسمی اش هم مسدود شده است.

ریاست دانشگاه آزاد و مدیریت شرکت متروی تهران که در اختیار نزدیکان آقای هاشمی رفسنجانی بود نیز در ماه های اخیر از کنترل آنها خارج شده و قوه قضائیه ایران هم ضمن پیگرد قضایی مهدی دومین پسر آقای هاشمی که در خارج از ایران به سر می برد، فائزه دختر کوچک او را به حبس محکوم کرده است.





:: برچسب‌ها: گربه , برف , لندن ,
:: بازدید از این مطلب : 407
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: