مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی مهمترین اهداف تشكیل این ستاد است
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام 'حمیدرضا ارباب سلیمانی'، روزچهارشنبه در جمع فعالان فرهنگی كانونهای مساجد استان كرمانشاه افزود اساسا جنگ ما با اسراییل بر سر مسجد است، چنانچه درجنگ 33 روزه لبنان، مساجد تنها مكان هایی بودند كه از تخریب در امان نماندند.

وی تاكید كرد: دشمن قابلیت ها و ظرفیت های مساجد را شناخته است و با ما بر سر همین مسئله سر جنگ دارند.

وی خواستار اهتمام ویژه شیعه و سنی به جایگاه مساجد شد و اظهار داشت: مساجد ما باید به جایگاهی برسند كه قادر باشند كاركردهای مختلف را به نمایش بگذارند.

وی با بیان اینكه مسجد از جمیع جهات برای مسلمانان استراتژیك و مهم است، بیان كرد: آغاز حركت امام خمینی (ره) و اعلام پیام های ایشان از مسجد بود.

حجت السلام ارباب سلیمانی اظهار داشت: اگر به بررسی و واكاوی انقلاب اسلامی بپردازیم، خواهیم دید كه انقلاب ایران منهای مسجد قابل تفسیر و تبیین نیست همانطور كه در صدر اسلام نیز چنین بود.

وی به نقش مساجد در دوران دفاع مقدس اشاره كرد و گفت: شكل گیری و سازمان دهی نیروها و همچنین اعزام به جبهه ها نیز در مساجد انجام می شد و اگر به دنبال هویت اسلامی هستیم این مهم تنها از رهگذر توجه به مساجد میسر می شود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به فعالیت 13 هزار كانون فرهنگی و هنری در سراسر كشور، اظهار داشت: بالغ بر دو میلیون جوان و نوجوان از طریق این كانونها به مساجد متصل شده اند.

وی از فعالیت 615 كانون تخصصی در 24 رشته در مساجد كشور خبر داد و گفت: كانون مهدویت استان كرمانشاه یكی از كانون های تخصصی است كه در سطح كشور خوش درخشیده است.

دبیر ستاد عالی كانون های فرهنگی و هنری مساجد كشور، اظهار داشت: 10 هزار كتابخانه باز و مخزن دار در مساجد كشور مشغول به فعالیت هستند كه بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال كتب كمك درسی و دینی به این مراكز اهداء شده است.

وی به برنامه پنجم توسعه مبنی بر لزوم دارا شدن یك چهارم از مساجد كشور از كانون های فرهنگی هنری، اظهار داشت: برخی از استانها همانند كرمانشاه نه تنها به این حداقل رسیدند بلكه در حال عبور از آن هستند.

در این مراسم از 161 فعال فرهنگی شامل مسوولان كانون، ائمه جمعه و جماعات، رابطان فرهنگی، كتابداران، خادمان مساجد، مدیران مسجد محور و مسوولان ادارات ارشاد، برگزیدگان جشنواره های كانون های مساجد و خبرنگاران برتر تجلیل شد.ك/2

567





:: برچسب‌ها: پرنده ,
:: بازدید از این مطلب : 313
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: