نرم افزار وضعیت موجود رشته های آموزش عالی، سال 91 منتشر می‌شود
نوشته شده توسط : blpwjob

'سیدابوالفضل حسنی' روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: در سه ماهه اول سال 91 با استفاده از نرم افزار ویژه ای كه در وزارت علوم تهیه شده، تمام زیرنظام های مختلف آموزش عالی همچون دانشگاه آزاد، پیام نور، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی به یك سامانه واحد متصل می شوند.

وی خاطرنشان كرد: وضعیت موجود آموزش عالی كشور در این نرم افزار جامع ترسیم و ارائه می شود و امكان گزارش گیری از دانشگاه ها نیز از طریق این سامانه فراهم است.

به گفته حسنی، شاخص های ارتقای مجموعه آموزش عالی و ایجاد مجوزهای جدید برای رشته های تحصیلی و ظرفیت پذیرش دانشجو از طریق نرم افزار ویژه وزارت علوم رصد خواهد شد تا از گسترش بی رویه رشته های تكراری و غیرضروری جلوگیری شود.

وی ادامه داد: متاسفانه در آموزش عالی فعلی با رشته های قدیمی، ناكارآمد و تكراری رو به رو هستیم كه ایجاد تحول و نوآوری در آنها ضروری است.

مدیركل گسترش آموزش عالی درمورد ارایه نمونه هایی از رشته های تكراری در دانشگاه ها گفت: به عنوان مثال درس ریاضی در 190 رشته محل دانشگاهی استان خراسان رضوی تدریس می شود كه بیشترین آنها در دانشگاه آزاد ایجاد شده و پیام نور و دانشگاه های دولتی در رده های بعدی قرار دارند كه این تعداد رشته محل برای یك رشته خاص در یك استان كشور بسیار زیاد است.

وی تاكید كرد: رشته های محل های موجود در استان ها طی سال های آینده محدود خواهند شد و اولویت آموزش عالی كشور با ایجاد رشته های مورد نیاز جامعه و رشته های میان رشته ای جدید است.

حسنی حال یادآور شد: موفقیت های بدست آمده در رشته های میان رشته ای جدید همچون علوم هسته ای و هوافضا بسیار چشمگیر و رضایت بخش و افتخارآمیز بوده است اما باید بیش از پیش به ایجاد و توسعه رشته های میان رشته ای مورد نیاز كشور توجه كرد.

فراهنگ ** 1055**1588





:: برچسب‌ها: موزه ,
:: بازدید از این مطلب : 312
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 19 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: