برخی مشكلات تئاتر در سال 90 برطرف نشده است
نوشته شده توسط : blpwjob

'قطب الدین صادقی' روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با تاكید براینكه هویت تئاتر در دو نظام مدیریتی و اجرایی كشور به صورت شفاف تدوین نشده، افزود: برهمین اساس می توان ادعا كرد هنر تئاتر در سال 1390 در قیاس با سال گذشته هیچ تغییری نكرده است.

وی گفت: از زمان برگزاری سی امین جشنواره تئاتر فجربارها اعلام شده كه این جشنواره آینه تمام نمای داشته های تئاتر كشورطی یك سال است، اما با این تعریف مخالفم زیرا معتقدم این رویداد همچنان نتوانسته تعریف دقیقی از هویت و هستی خود به جامعه معرفی كند.

صادقی با بیان آنكه شان یك رخداد فرهنگی در تعریف هویتی، چیستی و چرایی آن نهفته است، افزود: جشنواره تئاتر فجر به عنوان بزرگترین اتفاق تئاتری كه هر ساله تئاتر كشور را تحت تاثیر قرار می دهد، در هر دوره با تغییرات بسیاری در نحوه برگزاری مواجه است.

كارگردان نمایش 'اگه نرفته بودی' ادامه داد: این جشنواره طی برگزاری، میزبان دهها اثر است كه صرفا در خود جشنواره به صحنه می روند اما سهم ناچیزی از آثار شركت داده شده دراین رخداد به اجرای عمومی می رسند و با این نگاه بدون شك شكل تولیدی آثار شكلی جشنواره ای خواهد بود و درحقیقت از كیفیت ناب نمایش خالی است.

وی افزود: در بخش بین الملل این جشنواره نیز بهتراست مسوولان به جای دعوت از تعداد زیادی از نمایش های خارجی، بودجه خود را صرف دعوت از چند نمایش كیفی كنند تا برآیند برگزاری آنها، تئاتر كشور را متحول كند و در بخش داخلی نیز فقط به گزینش آثاری دست بزنند كه علاوه بر كیفیت بالا، امكان اجرای عمومی برای تمامی آنها فراهم باشد.

صادقی، كوتاهی دوره مدیریت مسوولان در عرصه هنرهای نمایشی را از دیگر آسیب های حوزه تئاتر در سال 1390 دانست و گفت: وقتی مدیران با چنین وضعیتی تصدی هدایت تئاتر كشور را در اختیار می گیرند، صرفا نگاهی كوتاه مدت دارند و برای رشد میان مدت و طولانی مدت هنر تئاتر در كشور آنچنان تلاشی به خرج نمی دهند.

كارگران نمایش 'سحوری' ادامه داد: تئاتر در هر سالی كه پشت سر می گذارد با مشكلاتی یكنواختی از بودجه گرفته تا عدم ثبات مدیران روبرو است و با توجه به این مهم نمی توان انتظار توسعه ایده آل آن را داشت.

فراهنگ ** ا.خ*1580





:: برچسب‌ها: تابستان , غذا , خانه ,
:: بازدید از این مطلب : 346
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 20 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: