آمریكایی ها شاهد سردرگمی جمهوریخواهان هستند
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا، تازه ترین نظرسنجی شبكه فاكس نیوز نشان می دهد، حدود 50 درصد طرفداران حزب جمهوریخواه بر این باورند كه چهار نامزد كنونی یعنی میت رامنی، ریك سنتروم، نیوت گینگریچ و ران پل در اجرای برنامه ها و سیاست های راهبردی خود بسیار ضعیف عمل كرده اند و با وضعیت موجود، هر كدام به عنوان نامزد نهایی انتخاب شوند، نمی توانند اوباما را در انتخابات نوامبر 2012 شكست دهند.

رامنی فرماندار سابق ایالت ماساچوست، میلیاردی كه مشكلی برای صرف هزینه های هنگفت انتخاباتی ندارد، به رغم حمایت اشخاصی همچون جان مك كین سناتور با نفوذ جمهوریخواهان و رقیب اوباما درانتخابات سال 2008 و همچنین رییس فراكسیون این حزب درمجلس نمایندگان، تاكنون توفیق چندانی نداشته است.

رامنی كه تاكنون از حدود 20 ایالت از 50 ایالت فقط 422 دلیگت كسب كرده است، باید سهم خود از 1528 عدد باقی مانده را به یكهزار و 144 برساند تا بتواند به عنوان نامزد نهایی جمهوریخواهان با اوباما رقابت كند.

ریك سنتوروم رقیب اصلی رامنی از كمبود منابع مالی و نیروی انسانی توانمند در ستاد خود رنج می برد و بسیاری از كارشناسان این دو عامل را باعث شكست او می دانند كه تاكنون 181 دلیگت كسب كرده است.

گینگریچ با 107 دلیگت رییس سابق مجلس نمایندگان و نامزد پر سر وصدای انتخابات درون حزبی نیز با وجود تلاش های فراوان، تنها در دو ایالت پیروز شده است.

شماری از همكاران ستادی وی معتقدند باید به نفع رقیب رامنی كنار برود و در صورت موفقیت سنتوروم به عنوان معاون وی فعالیت كند.

پل نامزدی كه بیشتر محبوب جوانان، جامعه دانشگاهی و مردم است با 46 دلیگت، تنها كاندیدای مخالف جنگ و لشكر كشی آمریكا به دیگر كشورها است و به همین دلیل، نامزد صلح طلب چند دوره انتخابات آمریكا شناخته می شود.

لابی های مختلف در اركان قدرت آمریكا از جمله آپیك حامی رژیم صهیونیستی، شركت های بزرگ اسلحه سازی و رسانه های زنجیره ای تاكنون اجازه نداده اند پال در انتخابات درون حزبی موفق شود و با وجود محوبیت بسیار زیاد بین اقشار و لایه های مختلف مردم، موفقیتی برای وی قابل انتظار نیست.

همچنین افزون بر ضعف برنامه ریزی و تدوین راهبرد مشخص سیاست داخلی و خارجی در اردوگاه جمهوریخواهان، افشای برخی مسایل شخصی و مواضع سه نامزد برتر (رامنی، سنتروم و گینگریچ) در كاهش محبوبیت و مقبولیت آنان تاثیر زیادی گذاشته است.

رامنی به تقلب در مسایل مالیاتی، گینگریچ به چند همسری و روابط نامشروع با همسرانش قبل از ازدواج و سنتروم به تندروی، جنگ طلبی و پیروی از جناح محافظه كار متهم شده اند.

مجموعه این عوامل سبب شده چهار نامزد كنونی فاقد شخصیت كاریزماتیك برای پیروزی در انتخابات مقدماتی و رقابت با اوباما باشند كه این مساله نگرانی و سردرگمی شدیدی بین تصمیم سازان و بزرگان حزب جمهوریخواه ایجاد كرده است.

در چارچوب این دغدغه فراگیر، همسر بوش پدر در اقدامی بی سابقه با انتقاد از شیوه رقابت و طولانی شدن روند انتخابات مقدماتی كه انتظار می رفت سه شنبه گذشته تا حد نزدیك به قطعی تعیین شود، گفت: این بدترین رقابت انتخاباتی است كه تاكنون دیده و تجربه كرده ام.

در شرایطی كه اوباما به خاطر بحران اقتصادی، گسترش فقر و بیكاری و همچنین گرانی كم سابقه بویژه افزایش بهای حامل های انرژِی بشدت مورد انتقاد قرار دارد، جمهوریخوان مانند كلافی سردرگم و ناامید، بیم دارند كه با همین وضعیت شكننده چهار سال دیگر در كاخ سفید ماندگار شود.

اروپام **1908**1516





:: برچسب‌ها: رنگ , لندن , عشق ,
:: بازدید از این مطلب : 341
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: