سئوال برخی نمایندگان از رییس جمهوری، بوی باج خواهی داشت
نوشته شده توسط : blpwjob

حجت الاسلام والمسلمین'مهدی مستاجران' روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهارداشت: واردشدن مجلس از این زاویه به اینگونه مسایل، برای كشور بسیار مضر است.

وی با بیان اینكه سئوال كردن به دو شیوه است، اظهارداشت: یك نوع آن برای روشنگری و رفع ابهامات و نوع دیگر آن برای مچ گیری است.

وی با بیان اینكه سئوال اگر برای روشنگری و رفع ابهام باشد، بسیار عالی و پسندیده و برای نظام اسلامی نیز موثر است، تصریح كرد: اگر سئوال از نوع دوم باشد نه تنها مفید نیست بلكه ضررهایی همچون اعتمادزدایی مردم را بدنبال دارد.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور اصفهان افزود: سئوال از رییس جمهوری بر اساس نص قانون اساسی حق نمایندگان مردم است ولی مردم انتظار دارند نمایندگان از این حق سواستفاده نكنند.

حجت الاسلام مستاجران با اشاره به اینكه مجلس هشتم روزهای آخر كار خود را سپری می كند، افزود: این نحوه سئوال دراین شرایط زمانی نشان از سیاسی كاری داشت و رییس جمهور هم خود را برای این نحو پرسش آماده كرده بود.

وی با بیان اینكه بسیاری از سئوالات نمایندگان مجلس به مسائل سری نظام باز می گشت، افزود: نمایندگان می توانستند این سئوالات را در فرصت بهتر و در جلساتی غیرعلنی از رییس جمهور بپرسند.

این فعال سیاسی و فرهنگی تصریح كرد: بسیاری از رویه های موجود در این دولت در دولت های قبلی هم وجود داشت ولی به خاطر مصالح نظام اسلامی رسانه ای نشد.

وی با بیان اینكه قوای سه گانه باید از هم مجزا باشد، افزود: پاسخهای رییس جمهور به سوالات نمایندگان مناسب و مسلم بود كه دكتر احمدی نژاد در برخی مسایل حساس ورود پیدا نكند.

مستاجران با بیان اینكه برخی از سخنان رییس جمهور درد دل وی با مردم بود، گفت: عملكرد منفی برخی نمایندگان مجلس در مقابل دولت، گوشه هایی بود كه در سخنان رییس جمهور دیده می شد.

وی گفت: قوه مقننه می تواند با رفع مشكلات خود جلوتر از قوه مجریه حركت كند و راهنما و راهگشای فعالیت های اجرایی كشور باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه ابراز امیدواری كرد:مجلس نهم با تاسی به رهنمودهای مقام معظم رهبری حركت كند و بتواند در چارچوب اسلام با شیوه ای اسلامی مسیر رشد كشور را هموار كند.

7134/1011





:: برچسب‌ها: باغ ,
:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: