ارائه اولین جزئیات استراتژی استفاده از هواپیما‌های بدون سرنشین از سوی آمریکا
نوشته شده توسط : blpwjob
هواپیمای بدون سرنشین

عملیات اینگونه هواپیما‌ها- بسیاری از ستیزه جویان را در پاکستان، افغانستان و یمن کشته است

ارشدترین مشاور عملیات ضد تروریستی باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، توضیحات تفصیلی را دریاره سیاست آمریکا در خصوص استفاده این کشور از هواپیما‌های بدون سرنشین برای هدف قرار اعضای القاعده ارائه کرده است.

جان برنن، در سخنانی در مرکز مطالعاتی "ودروو ویلسون" گفته است که این هواپیماها برای کمک به پیروزی علیه شبکه ستیزه جویان کمک کرده است.

او افزوده است که رئیس جمهوری آمریکا می‌خواهد تا در این باره با شفافیت بیشتری صحبت شود.

اظهارات آقای برنن در آستانه یک سالگی کشته شدن اسامه بن لادن، رهبر القاعده صورت گرفته است.

اسامه بن لادن در ماه مه سال گذشته میلادی طی عملیاتی از سوی نیروهای ویژه آمریکایی در شهر ابیت آباد پاکستان کشته شد.

به گفته پل آدامز خبرنگار بی بی سی در واشنگتن این اولین بار نیست که آمریکا استفاده از اینگونه هواپیما‌ها را تایید می‌کند و برای نمونه آقای اوباما در ماه ژانویه سال جاری میلادی سخنانی در این مورد گفت؛ اما به گفته خبرنگار بی بی سی این اولین باری است که آقای برنن در این باره با وضوح بیشتری سخن گفته است.

آقای برنن در سخنان خود گفته است که استفاده از هواپیما‌های بدون سرنشین قانونی، اخلاقی، ضروری و متناسب است.

او گفت: "براساس قوانین بین المللی، آمریکا در واکنش به حملات ۱۱ سپتامبر، در حال نبرد مسلحانه با القاعده، طالبان و گروه های مرتبط با آنهاست. و ما همچنین می توانیم از قوه قهریه به نحوی که با حق ذاتی ما برای دفاع از خود همخوان باشد استفاده کنیم. در قوانین بین المللی چیزی نیست که مانع استفاده از هواپیماهای کنترل از راه دور برای این منظور یا مانع استفاده ما از قوه مرگبار علیه دشمنانمان در خارج از میدان نبرد شویم."

مشاور ارشد آقای اوباما همچنین گفته است که نظارت بر استفاده از این تکنولوژی با دقت زیادی صورت می گیرد بخصوص هنگامی که هدف این حمله یک شهروند آمریکایی باشد.

آقای برنن گفت که شبکه القاعده بشدت ضربه خورده است.

او تاکید کرد که شاید این اولین بار از زمانی که آمریکا نبرد خود علیه القاعده را آغاز کرد باشد که می‌شود گفت، می‌توان دنیایی را تصور کرد که در آن هسته مرکزی این شبکه (القاعده) دیگر موضوعیتی ندارد.

مشاور عملیات ضد تروریستی آقای اوباما همچنین گفت که عملیات هواپیما های بدون سرنشین با همکاری کشوری که در آن عملیات صورت می‌گیرد و "در چارچوب قانون" صورت می‌پذیرد.

عملیات اینگونه هواپیما‌ها بسیاری از ستیزه جویان را در پاکستان، افغانستان و یمن کشته است. البته آقای برنن اذعان کرده است که در اثر این عملیات غیر نظامیان نیز کشته شده‌اند.





:: برچسب‌ها: پرندگان , تایلند , مردم ,
:: بازدید از این مطلب : 278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: