شالوده شكنی در فضای شرق شناسی ویژگی مهم مرحوم منذر بود
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا، 'موسی نجفی' روز سه شنبه در یادواره علمی حجت الاسلام ابوالحسنی (منذر) با بیان این مطلب، گفت: هر فردی كه بتواند فضای شرق شناسان را بشكند، بزرگترین آزادی را ایجاد كرده است. چون تاریخ ما در چنبره وحشت شرق شناسان است و مرحوم ابوالحسنی تاریخ ما را از تمام این قیود آزاد كرد.

وی با اشاره به بیان خاطراتی از مرحوم ابوالحسنی گفت: احترام فوق العاده ای كه مرحوم منذر برای استاد خود قائل بود، بسیار درس آموز است. به ویژه این كه این احترام را در كتاب های آن مرحوم نیز می بینیم.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: یكی از خصلت های مرحوم ابوالحسنی خصلت ضد انگلیسی و ضد غربی او بود و یكی از كسانی بود كه در مبارزه با وهابیت و بهاییت تلاش های بسیاری داشت.

عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به استقلال فكری مرحوم ابوالحسنی كه در نوشته های این پژوهشگر مشهود است، افزود: مرحوم منذر منابع دست اول را به خوبی می شناخت و در مسائل تاریخی از این منابع استفاده می كرد و حتی به نقد این منابع می پرداخت.

دبیر گروه اندیشه سیاسی اسلام پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی همچنین استقامت و تغییر مسیر ندادن آن مرحوم را یكی از ویژگی های بارز او دانست و گفت: در نوشته های ابوالحسنی خدمت و خیانت از هم جدا هستند در حالی كه در نوشته های دیگران گاهی این دو صفت با هم جمع می شوند.

در این مراسم همچنین حجت الاسلام 'محمدصادق ابوالحسنی' فرزند مرحوم حجت الاسلام علی ابوالحسنی ضمن تقدیر از حضور مراجع عظام آیت الله 'لطف الله صافی گلپایگانی' و 'جعفر سبحانی' و سایر علما و فرهیختگان گفت: مهمترین ویژگی پدرم جامعیت علمی ایشان بود كه در كنار زهد، تقوی، ساده زیستی، دلسوزی و پشتكار مشهود بود.

یادواره علمی حجت الاسلام و المسلمین مرحوم علی ابوالحسنی (منذر) به همت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی روز سه شنبه در محل این پژوهشگاه با حضور اساتید تاریخ و بزرگان فرهنگ واندیشه برگزار شد .

یادواره مقام علمی مرحوم استاد علی ابوالحسنی،‌با همكاری موسسه مطالعات تاریخ معاصر، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، خانه مشروطه اصفهان، موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، كانون اندیشه جوان، مركز پژوهش‌های فرهنگی اجتماعی صدرا، موسسه تعلیماتی و تحقیقاتی امام صادق(ع)، بنیاد امام رضا(ع) و حوزه علمیه امام رضا(ع)، بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی و مجمع ناشران انقلاب اسلامی برگزار شد.

مراسم شب هفت این عالم پنجشنبه شب -یازدهم اسفندماه- بعداز نماز مغرب و عشا در حسینیه شهدا واقع در صفاییه قم برگزار خواهد شد.

1592 /فراهنگ**1003**





:: برچسب‌ها: باغ , مربع , عکس ها ,
:: بازدید از این مطلب : 371
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: