پاكستان متقاضی تامین سوخت بخش راه آهن خود از سوی ایران است
نوشته شده توسط : blpwjob

'مصطفی داوودی' روز چهارشنبه در مراسم بهره برداری از اتصال انبار نفت زاهدان به شبكه سراسری راه آهن جمهوری اسلامی افزود: با بهره برداری از این طرح علاوه بر تامین سوخت هموطنان در جنوب شرق كشور امكان صادرات فرآوردهای نفتی از این مسیر نیز فراهم شد.

وی گفت: روزانه یك میلیون و 200 هزار لیتر فرآورده های نفتی در ایستگاه راه آهن زاهدان تخلیه می شود و هم اینك این ظرفیت تا شش برابر امكان افزایش دارد.

او افزود: با توسعه خطوط ریلی به زودی زمینه صادرات فرآوردهای نفتی به كشورهای همسایه جنوب شرق ایران فراهم خواهد شد.

وی در تشریح مراحل اجرایی پروژه ایستگاه تخلیه مخزندار راه آهن زاهدان كه امروز مورد بهره برداری قرار گرفت نیز اظهار داشت: ساخت این ایستگاه با هدف تامین سوخت مورد نیاز سیستان و بلوچستان و افزایش صادرات فرآورده های نفتی به كشورهای همسایه اسفند ماه سال گذشته آغاز و بخش ریلی آن خرداد ماه امسال به پایان رسید.

مدیركل راه آهن جنوب شرق گفت: مرحله دوم این پروژه شامل عملیات ساخت و نصب تاسیسات مربوط به انتقال فرآورده های نفتی توسط شركت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران طی شش ماه گذشته با اعتبار 28 میلیارد ریال اجرا شد.

سیستان و بلوچستان با دو كشور افغانستان و پاكستان مرزهای طولانی دارد همچنین راه آهن پاكستان از طریق ایستگاه مرزی میرجاوه به خط آهن ایران و اروپا متصل است.

7315/2729





:: برچسب‌ها: پرندگان ,
:: بازدید از این مطلب : 369
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: